Suočavanje s usamljenošću: ideje i strategije

Usamljenost je univerzalno ljudsko iskustvo koje nas može utjecati jednako kao i bilo koja fizička bolest. Kako započinje Nova godina, izblijedjela gužva i užurbanost praznika ponekad mogu ostaviti za sobom osjećaj praznine i izolacije. Pa kako to možemo prevladati?

Kao američka spisateljica Fanny Howe kaže, Usamljenost je “nepozvani i nekriveni suputnik” koji “klizi pored vas” bez najave.

Psiholozi definiraju usamljenost na više načina i često je dijele u kategorije, ovisno o njegovom trajanju.

U osnovi se većina stručnjaka slaže da je usamljenost, iako zajedničko ljudsko iskustvo, neželjena i štetna emocija koja može utjecati na naše fizičke i naše fizičke i naše mentalno zdravlje. Nedavne studije primijetile su da usamljenost može utjecati na to kako naš imunološki sustav funkcije, oštećenja kvaliteta spavanja, i izložiti nas u opasnost srčana bolest.

Studija iz prošle godine tvrdila je da usamljenost „značajno povećava rizik za preranu smrtnost,”To više od ostalih zdravstvenih čimbenika.

Anketa koja je ciljala odrasle u dobi od 45 godina u Sjedinjenim Državama otkrilo je da je otprilike približno jedna trećina ispitanika koji su identificirani kao “usamljeni.”Izvješća usredotočuju se na djeca i mladi odrasli također je naznačio da je značajan postotak ispitanika u dobi od 17 do 25 godina doživio usamljenost.

Konačno, jedno istraživanje koje je privuklo pažnju u medijima je to tvrdilo 35 Je li doba u kojoj muškarci osjećaju usamljenije. Ukratko, čini se da nijedna dobna skupina nije sigurna od suočavanja s ovom štetnom emocijom.

Budući da je početak siječnja očito najsmrtonosnije vrijeme u godini, s bajtima Plavi ponedjeljak – Navodno najizrazitiji dan u godini, treći ponedjeljak u siječnju – odmah iza ugla, gledamo načine prevladavanja osjećaja usamljenosti koji bi mogao utjecati na neke nas nakon zimskih praznika.

Čak i ako usamljenost ne postigne, jer se novogodišnja strana približi, alati i ideje navedene u nastavku ostavit će vas bolje opremljeni za odbacivanje ovog neželjenog suputnika, kad god bi vas pokušao uhvatiti za ruku – ili srce.

Priznati i reagirati

John Cacioppo, Tiffany i Margaret Blake, ugledni profesorica usluge na Sveučilištu u Chicagu, IL, specijalizirala se za usamljenost, zašto to možemo doživjeti, kako to može utjecati na nas i što možemo učiniti da se nosimo s tim.

U TED razgovoru koji možete pogledati u nastavku, prof. Cacioppo tvrdi da je naše društvo sve više i više cijenilo individualizam i samodostatnost, što često može potaknuti pojedince da postanu izolirani i odbijaju priznati usamljenost kad ga dožive.

“Ne čujete kako ljudi razgovaraju o osjećaju usamljenog”, prof. Cacioppo objašnjava u razgovoru: “I to je zato što je usamljenost stigmatizirana, psihološki ekvivalent biti gubitnik u životu ili slaba osoba, a to je uistinu nesretno, jer to znači da ćemo vjerojatnije negirati usamljeno, što ne čini Više smisla nego poricanje osjećamo glad, žeđ ili bol.”

Poricanje, prof. Cacioppo tvrdi, ne čini ništa drugo nego pogoršati osjećaje usamljenosti i može dovesti do kontraproduktivnih strategija, poput traženja daljnje izolacije. Dakle, prvi korak prema borbi protiv negativnog utjecaja ovog emocionalnog stanja je prepoznati da je ono što osjećamo usamljenost.

“Drugo”, nastavlja, “shvati što [usamljenost] čini vašem mozgu, vašem tijelu, prema vašem ponašanju.”

„Opasno je kao pripadnik društvene vrste osjećati se izolirano, a naš mozak ulazi u način samoodržanja. To sa sobom donosi neke neželjene i nepoznate učinke na naše misli i naše postupke prema drugima.”

Prof. John Cacioppo

Jednom kada priznamo svoje osjećaje i shvatimo da oni mogu ozbiljno utjecati na naše mentalno i fizičko zdravlje, kao i na naše ponašanje, prof. Cacioppo nas savjetuje da reagiramo na naš osjećaj usamljenosti formiranjem i jačanjem veza.

“Može se promovirati intimne veze razvijanjem [odnosa] s jednim pojedincem kojem se vjeruje, u koga se možete povjeriti i kome se može povjeriti”, objašnjava on. “Možete promovirati relacijsku povezanost jednostavnim dijeljenjem dobrih vremena s prijateljima i obitelji” bez ikakvih ometanja.

Konačno, “[c] olektivna povezanost može se promovirati postajući dio nečeg većeg od vas”, pa zašto ne „razmotriti volontiranje za nešto u čemu uživate“?

Da biste podržali mentalno blagostanje vas i vaših najmilijih u ovom teškom vremenu, posjetite Naše posvećeno središte Da biste otkrili više informacija koje podržavaju istraživanje.

Otpustiti društvene medije

Društveni mediji možda su prvo rješenje koje nam pada na pamet kada smo usamljeni; čini se da je to brzo i lako popraviti. Međutim, mnogi su studiji pokazali da naše internetske mreže, iako mogu ponuditi iluziju povezanosti, zapravo nas čine još usamljenijim i razdvojenijima.

A studija objavljeno prošle godine u Američki časopis za preventivnu medicinu ustanovili da se korisnici društvenih medija osjećaju izoliraniji od vršnjaka koji malo vremena posvećuju mrežnim mrežama.

U knjizi Sami zajedno, Socijalna psihologinja Sherry Turkle također tvrdi da nas hiperkonektivnost putem društvenih medija čini više otuđenim jedni od drugih u našim izvanmrežnim životima.

„Očekujemo više od tehnologije, a manje jedni od drugih, i pitam se:„ Zašto stvari dolaze do ovoga?’, I vjerujem da je to zato što nam se tehnologija najviše privlači tamo gdje smo najugroženiji i ranjivi smo, usamljeni smo, ali bojimo se intimnosti “, Turkle objašnjava.

Da bismo formirali istinsku mrežu podrške koja će nam pomoći da usamljenosti zadržimo, moramo gledati izvan naših računala i ručnih uređaja, a umjesto toga ojačati naše veze s obitelji, prijateljima i zajednicom.

Psiholog Guy Wit savjetovanje Nas da se suočimo sa svojim strahovima i nesigurnostima i napravimo prvi korak da se povežemo ili ponovno povežemo s drugima. Kad se obratimo drugima, on predlaže da pošaljemo pozitivne, a ne negativne poruke, kao i postavimo jasne vremenske okvire za društveni događaj.

Na primjer, slanje nečega poput: “Nedostaješ mi, zašto ne bismo uhvatili kavu sljedeće nedjelje?”Vjerojatnije je da će biti učinkovit od:” Hej, ne znam nismo li više prijatelji.”

Drugi razlog zašto je kontakt licem u lice preferirani na mrežni kontakt je jednostavno zato što ljudi trebaju fizički dodir Kako bi se osjećali utjehu i povezano, prema Helena Backlund Waring, sa Državnog sveučilišta u New Yorku, Upstate Medical University u Sycaruseu.

Naravno, ne biste trebali nasumično dodirnuti strance na ulici, ali držanje roditelja ili djetetove ruke ili zagrljaj prijatelja moglo bi učiniti čuda za naše mentalno zdravlje; dodir je također a Alat za komunikaciju, Slanje poruka o našim emocionalnim stanjima.

Kućni ljubimac može pomoći

Kad ljudski kontakt nije dostupan, možda će biti korisno uživati u prisutnosti krznenog prijatelja, neke studije sugeriraju.

Studija provedena prošle godine otkrila je to Posjedovanje psa može pomoći u smanjenju rizika od preuranjene smrti, posebno među ljudima koji žive sami, koji su grupa većina u opasnosti doživljavanja iscrpljujuće usamljenosti.

Prethodna istraživanja također su otkrila da vlasnici kućnih ljubimaca mogu imati bolji društveni i komunikacijske vještine i više angažirati u aktivnostima zajednice.

Životinje mogu biti sjajni pokretači razgovora i briga za kućnog ljubimca – izvlačenjem u šetnju ili veterinaru – mogu obeshrabriti sedentarizam, kao i pružiti priliku za upoznavanje novih ljudi.

Ako se čini da je veća životinja, poput psa ili mačka, previše gnjavaže ili preskupo, zašto ne biste razmotrili sićušnu, uglavnom bez buke i mnogo jeftiniju alternativu, poput riba, puževa ili insekata?

A 2016 studija otkrili su da su starijim odraslima kojima je ponuđeno cvrčje kako bi se brinuli kako su kućni ljubimci postali manje depresivni i poboljšali kognitivno funkcioniranje u roku od 8 tjedana od početka eksperimenta.

Ili biste mogli volontirati u skloništu za životinje ili ponuditi da se brinu o kućnim ljubimcima prijatelja i poznanstva kad krenu na odmor, kako biste uživali u istim prednostima i poboljšali svoje društvene odnose.

Prepisati priču

Ako ne možete pobjeći da budete sami i zbog toga se osjećate usamljeno, pokušajte pretvoriti tu usamljenost u samoću i upotrijebite je u svoju korist. Kad ste sami zaglavili, zašto to ne biste pretvorili u priliku za neko “vrijeme”, tako da se možete bolje upoznati, zaletjeti i razviti nove – ili stare – vještine?

Jedan studija, Koautor kliničkog psihologa Ami Rokach, iznio je da su “prihvaćanje i odraz” jedan od načina da negativni utjecaj usamljenosti pretvori u pozitivniji stav.

Autori ovaj pristup definiraju kao “koristeći priliku biti sami i postaju svjesni nečijeg straha, želja i potreba kao najistaknutijih sredstava za suočavanje s usamljenom.”

Rokach i njegov koautor objašnjavaju da, kad naučimo pozdraviti samoću i koristiti je u svoju korist, možemo izbjeći usamljenost i njegove negativne učinke.

“Rezultati ove studije sugeriraju tu samoću (i.e., pozdravljena samostalno, za razliku od usamljenosti) može pomoći u učinkovitom suočavanju s bolom usamljenosti u toj samoći zaustavlja pokušaje uskraćivanja usamljenosti, promičući na taj način prihvaćanje kao egzistencijalno i, ponekad, neizbježno ljudsko stanje.”

U Rješavanje usamljenosti, Istraživači sa Sveučilišta Tel Aviv u Izraelu sugeriraju da meditacija pažljivosti može biti korisna u ovom kontekstu, jer „može umanjiti subjektivni osjećaj usamljenosti smanjujući neprilagođene kognitivne funkcije.”

Dakle, ako ste sami i usamljenost, možda je dobra ideja napraviti sebi šalicu čaja, obući neku opuštajuću glazbu za meditaciju i uživati u prilika da se sprijateljite sa sobom prije svega.

“Počnite razmišljati o samoći kao o dobroj stvari. Napravite mjesta za to “, potiče Turkle u svom TED razgovoru, sugerirajući da bi nam učenje da budemo ugodni samo sebi mogli pomoći da probijemo usamljenost i poboljšamo naše odnose s drugima.

Komentiraj