Povlačenje kofeina: simptomi i kako se nositi

Kofein je stimulans koji djeluje na poboljšanje budnosti, budnosti i raspoloženja. Ljudi koji redovito konzumiraju kofein mogu osjetiti simptome povlačenja nakon što ga iznenada prestanu piti.

Prirodni izvori kofeina uključuju kava, čaj i grah kakaa. Proizvođači također dodaju sintetički kofein mnogim namirnicama, pićima, lijekovima i dodacima.

Ljudi koji redovito konzumiraju kofein mogu osjetiti simptome povlačenja nakon što su iznenada napustili kofein.

Ovaj članak opisuje glavne simptome povlačenja kofeina. Također se raspravlja o tome što je povlačenje kofeina i nekoliko savjeta o tome kako se nositi prilikom smanjenja unosa kofeina ili u potpunosti napuštanja.

Glavobolja

Ljudi su dugo koristili kofein za liječenje migrena i opću bol zbog svoje sposobnosti smanjenja protoka krvi, posebno u mozgu. Međutim, konzumiranje previše kofeina također može pokrenuti glavobolja.

Smanjenje ili napuštanje kofeina nakon redovitog konzumacije može uzrokovati intenzivne, migrene nalik na glavobolje kod nekih ljudi.

Kao molekula topiva u masti i u vodi, kofein lako prelazi krvno-moždanu barijeru gdje se sužava ili sužava, krvne žile. Končenje krvnih žila uzrokuje smanjenje protoka krvi, što može pomoći u smanjenju bolova u migreni.

Smanjenje ili napuštanje kofeina odjednom će omogućiti da krvne žile naglo rastu, povećavajući protok krvi. Ovo dramatično povećanje protoka krvi može uzrokovati bolne, lupkajuće glavobolje slične onima migrene.

Glavobolje zbog povlačenja kofeina mogu varirati u duljini i ozbiljnosti. Ljudi mogu koristiti kofein za liječenje ovih glavobolja, ali trebali bi biti oprezni da ne konzumiraju više kofeina nego što je to bilo ranije.

Glavobolje bi trebale odstupiti nakon što se mozak prilagodi promjeni protoka krvi.

Umor

Mnogi ljudi konzumiraju kofein ujutro kako bi povećali razinu budnosti. Kofein sprječava umor i povećava budnost blokiranjem adenozinskih receptora u mozgu.

Adenozin je neurotransmiter koji usporava središnji živčani sustav Kad se tijelo pripremi za spavanje.

Međutim, kad se osoba iznenada zaustavi ili smanji unos kofeina, to može ukratko imati suprotan učinak i učiniti da se osoba osjeća umornija tijekom dana.

Ljudi se mogu izbjeći osjećati pretjerano umorno tijekom dana spavanjem tijekom noći.

Promjene raspoloženja

Konzumiranje niskih doza kofeina može poboljšati raspoloženje i smanjiti osjećaje anksioznost. Međutim, konzumiranje umjerenih do visokih doza kofeina može izazvati osjećaj tjeskobe, podrhtavanja i nervoze.

Te se promjene raspoloženja događaju zbog učinka koji kofein ima na različite neurotransmitere. Oni uključuju dopamin, glutamat i norepinefrin.

Dopamin aktivira centre užitka u mozgu i igra ulogu u regulaciji emocija i ponašanja.

A Studija 2015 pokazali da kofein ne izravno stimulira proizvodnju dopamina. Umjesto toga, povećava broj dostupnih receptora dopamina u mozgu. To može poboljšati ukupni učinak dopamina na mozak.

Glutamat promiče komunikaciju među živčanim stanicama i igra ključnu ulogu u učenju i pamćenju.

Mozak proizvodi norepinefrin kada osoba osjeti opasnost ili stres U procesu nazvanom odgovoru “borbe ili leta”. Norepinefrin povećava otkucaje srca, brzinu disanja i razinu glukoze u krvi.

Naglo odustajanje od kofeina može uzrokovati dramatičnu promjenu kemikalija prisutnih u mozgu, što može uzrokovati osjećaje tjeskobe, depresija, ili razdražljivost.

Poteškoće u koncentraciji

Budući da kofein djeluje s određenim kemikalijama u mozgu, to može utjecati na koncentraciju i pamćenje.

A Studija 2019 otkrili su da je konzumiranje samo 80 miligrama (MG) kofeina dovelo do poboljšanja radne memorije i smanjenja u vremenu odgovora među ljudskim sudionicima.

Nalazi iz a 2016 studija sugeriraju da redoviti unos kofeina može smanjiti rizik od demencija ili kognitivno oštećenje žena u dobi od 65 godina i starije.

Ljudi mogu imati poteškoća s koncentracijom nakon naglo napuštanja kofeina. U nedostatku kofeina, molekule adenozina mogu promicati osjećaj umora koji mogu utjecati na sposobnost osobe da se koncentrira.

Zatvor

Kofein potiče kontrakcije u debelom crijevu i crijevima. Ove kontrakcije pomažu u premještanju hrane i otpadnog materijala kroz gastrointestinalni trakt.

Ljudi koji redovito konzumiraju kofein mogu doživjeti blago zatvor Nakon smanjenja njihovog unosa kofeina.

Ljudi mogu spriječiti zatvor jedući hranu bogatu vlaknima i ostati hidratizirani.

Što je povlačenje kofeina?

Kofein može izmijeniti razinu određenih neurotransmitera, poput adenozina i dopamina. Promjene ovih neurotransmitera mogu utjecati na budnost, koncentraciju i raspoloženje.

Ljudi koji redovito konzumiraju kofein mogu izgraditi toleranciju na svoje učinke. Neki ljudi čak mogu razviti malu fizičku ili bihevioralnu ovisnost o kofeinu.

Oni koji naglo napuštaju kofein nakon što ga redovito konzumiraju mogu osjetiti neugodne simptome, poput glavobolje i razdražljivosti. Liječnici nazivaju ovaj sindrom povlačenja kofeina.

Ozbiljnost i trajanje sindroma povlačenja kofeina mogu varirati od osobe do osobe. Simptomi se obično pojavljuju unutar 12–24 sati napuštanja kofeina i mogu trajati 9 dana.

Kako se nositi

Ljudi mogu spriječiti simptome povlačenja kofeina postupnim smanjenjem unosa kofeina tijekom vremena.

A Studija 2019 izvijestili su da je postupno smanjenje potrošnje kofeina tijekom razdoblja od 6 tjedana dovelo do uspješnog, dugotrajnog prestanka kofeina s minimalnim nuspojavama.

Prema nalazima drugog Studija iz 2019, Najbolja metoda za osobu za ublažavanje simptoma povlačenja kofeina je konzumiranje više kofeina.

Da biste izbjegli ili smanjili simptome povlačenja kofeina:

      Koliko je kofein previše?

      U Prehrambene smjernice za Amerikance 2015–2020 Preporučite odraslima ne konzumiraju više od 400 mg kofeina dnevno kako bi se izbjegle neželjene nuspojave. To je ekvivalent oko četiri šalice kave od 8 unci.

      A Studija 2015 Ispitali trendove u unosu kofeina među 24.808 odraslih između 2001. i 2010. godine. U prosjeku su sudionici odraslih konzumirali 122–226 mg kofeina dnevno, što je dobro unutar službenih preporuka.

      Međutim, nalazi iz studije otkrili su da je 14 posto onih koji su redovito konzumirali kofein premašilo 400 mg dnevno. Autori studije prijavili su dnevne unose kofeina do 1.329 mg dnevno i 756 mg u jednom sjedenju.

      Sažetak

      Kofein je stimulans središnjeg živčanog sustava. Redovita konzumacija može izmijeniti kemiju mozga osobe. To može uzrokovati štetne fizičke i psihološke reakcije, poput glavobolje i tjeskobe.

      Kofein izravno inhibira učinke adenozina, neurotransmitera koji uzrokuje umor i pospanost. Kofein također promiče učinke neurotransmitera koji mijenjaju raspoloženje, poput dopamina, norepinefrina i glutamata.

      Sindrom povlačenja kofeina medicinski je prepoznato stanje koje se događa kada ljudi dožive značajne simptome nakon što su naglo napustili kofein. Ovi se simptomi pojavljuju u roku od jednog dana od odustajanja i mogu trajati tjedan ili više kod nekih ljudi.

      Postupno smanjenje unosa kofeina tijekom nekoliko tjedana, umjesto da napuštate hladnoću purica može pomoći u smanjenju simptoma povlačenja kofeina.
      Može li vino zaštititi vaše neurone? Studija istražuje

      Prekomjerna konzumacija alkohola ima širok raspon štetnih zdravstvenih učinaka, ali neka prethodna istraživanja ukazivala su da umjereni unos vina može imati pozitivne kognitivne učinke. Nova studija istražuje zašto je to možda slučaj.

      Iako su negativni učinci konzumiranja alkohola dobro poznati, neki studije pokazali su da umjereni unos crnog vina može odgoditi kognitivno oštećenje povezano s dobi, kao i početak neurodegenerativnih bolesti poput Alzheimerove i Parkinsonova bolest.

      U ovim studijama je definirana umjerena potrošnja kao ispod 250 mililitara dnevno.

      Nova studija – Objavljeno u časopisu Frontiers u prehrani – namjeravati istražiti molekularni mehanizam koji stoji iza ovoga.

      Istraživači – vodio DR. Esteban-Fernández, s Instituta za istraživanje znanosti o hrani u Madridu, Španjolska-odlučio je ispitati metaboliti crijeva koje ljudsko tijelo proizvodi nakon konzumacije vina.

      Vinski spojevi sprječavaju smrt neurona, mikrobioom crijeva igra ključnu ulogu

      Dr. Esteban-Fernández i tim odabrali su ove metabolite iz urina i izmeta ljudi koji redovito konzumiraju vino i umjereno.

      Istraživači su zatim dodali ove metabolite ljudskim neuronima. Istraživači su izazvali stres u tim ljudskim stanicama da simuliraju stanja koja obično dovode do smrti neurona u neurodegenerativnih bolesti.

      Studija je otkrila da metaboliti dobiveni vinom sprječavaju da neuroni umiru u tim stresnim uvjetima.

      Iznenađujuće, rezultati su također pokazali da su ti metaboliti aktivni u različitim točkama tijekom procesa signalizacije staničnog, što u konačnici dovodi do smrti neurona.

      Prema istraživačima, to znači da je točan sastav metabolita vina presudan za ovaj zaštitni učinak. Nadalje, ovaj sastav ovisi, zauzvrat, o sastavu crijevni mikrobiom – to jest, bilijuni mikroorganizama koji žive u našim crijevima.

      Mikrobiom crijeva odgovoran je za preradu i razbijanje vina na razne metaboliti, Uključujući spojeve fenolne kiseline i arome – vinski spojevi čiji su neuroprotektivni učinci pokazali u ovom istraživanju.

      “Drugim riječima, razlike u našoj mikrobioti crijeva dovode do različitih metabolita. Koja podupire ideju da ljudi imaju koristi od hrane na različite načine “, objašnjava vodeći autor studije.

      Zdrava prehrana ključna je za zdravu funkciju mozga

      “Ova pojedinačna razlika je čimbenik koji se ne smije zanemariti da razumije zdravstvene učinke određene hrane. Sada trebamo unaprijediti svoje razumijevanje učinka prehrane u promociji normalne funkcije mozga “, dr. Esteban-Fernández dodaje.

      Također komentira važnost uravnotežene prehrane za sprečavanje neurodegeneracije:

      „Vrlo je važno shvatiti da su određeni prehrambeni spojevi odgovorni za ovu zdravstvenu korist u zaštiti od početka neurodegenerativnih bolesti; Nisu uključeni lijekovi. Ne zalažem se za zamjenu lijekova prehranom, ali želim podići više svijesti [o] kako vaša prehrana pomaže u sprječavanju bolesti ili smanjuje rizik od razboljenosti. Više je nego izvedivo otići u supermarket i kupiti povrće i voće: Ovisi samo o pojedincima za održavanje uravnotežene prehrane.”

      Iako se zalaže za prehranu bogatu voćem, povrćem i malo zasićenih masti, dr. Esteban-Fernández također upozorava na pretjeranu preokupaciju prehrana i nagovara javnost da razazna između točnih i lažnih podataka o prehrani.

      “Društvo je danas prepuno lažnih mitova o prehrani, a uloga je i znanosti i medija kako bi se izbjeglo širenje ovih glasina, kao i da ljudi postanu svjesni važnosti prehrane za vaše zdravlje”, dodaje autor.

      Saznajte kako je pronađeno da spoj crvenog vina usporava neuronsko starenje na miševima.
      Konzumiranje alkohola s niskom do umjerenom

      Nova istraživanja sugeriraju da konzumiranje alkohola s niskim do umjerenim domovima može umanjiti pad kognitivnih osoba kod starijih odraslih osoba.

      Nova studija otkrila je da konzumiranje alkohola s niskim do umjerenom može usporiti kognitivni pad kod odraslih srednjih ili starijih.

      Istraživanje, koje se pojavljuje u časopisu Jama Open Network, postavlja tlo za buduća istraživanja kako bi se potvrdila tim nalazima i utvrdila temeljni mehanizam za odnos.

      Alkohol i zdravlje

      Pijenje alkohola središnji je dio mnogih kultura širom svijeta. Osim neposrednih štetnih učinaka mamurluka, pijenje alkohola u višku ima povezanosti s različitim lošim zdravstvenim ishodima.

      Prema Centri za kontrolu i prevenciju bolesti (CDC), Prekomjerna upotreba alkohola uključuje teško pijenje (više od osam ili 15 pića tjedno za žene i muškarce), pijenje pića (pijenje četiri ili pet pića za otprilike 2 sata za žene i muškarce) ili pijenje dok su maloljetni ili trudnice.

      CDC definira piće kao 14 grama čistog alkohola. Ova količina otprilike izjednačava se s limenkom od 5% (oz) od 5% piva, staklo od vina od 5 Oz od 12%, staklo od vina od 4 oz ili od 15% ili jednog 1.5-oZ pucanj od 40% destiliranog duha ili alkoholnih pića.

      CDC napominje da je prekomjerno pijenje alkohola povezano s različitim zdravstvenim problemima. To uključuje:

        Istraživanje je pokazalo da je zlouporaba alkohola vodeći uzrok bolest i smrt i da svaka razina pijenja alkohola, posebno kod muškaraca koji piju duhove, povećava rizik visoki krvni tlak i moždani udar.

        Međutim, postoje i dokazi da konzumiranje alkohola s niskim do umjerenim u Sjedinjenim Državama tjedno za žene i muškarce, manje od osam ili 15 standardnih pića-može imati koristan utjecaj na zdravlje, uključujući razne kardiovaskularne bolesti.

        Učinci konzumiranja alkohola s niskim i umjerenim na kognitivni pad u kasnijem životu su pomiješani. Neka su istraživanja otkrila dokaze da bi to moglo biti zaštitnički, dok druga istraživanja sugeriraju da jest vjerojatno nije štetno. Suprotno tome, neke su studije otkrile da to može pogoršati loše zdravlje mozga.

        Autori ove studije napomenuli su da su prethodne studije koje istražuju odnos konzumiranja alkohola i opadanja kognitivnog pada često ograničene na dva načina.

        Prvo, obično se oslanjaju na pojedinačne mjere kognitivnog pada, kada se može predstavljati na različite načine. Drugo, oni obično uzimaju u obzir neto vrijeme praćenja kognitivnog pada, unatoč tome što je pad često veći ili manji, ovisno o dobi, a ne općem vremenu prođe.

        Kao posljedica toga, autori ovog istraživanja razvili su svoju studiju kako bi uzeli u obzir ove čimbenike, s ciljem boljeg razumijevanja učinaka konzumiranja alkohola s niskom do umjerenom na kognitivno pad starije dobi.

        Oko 20.000 sudionika

        Autori su crtali podatke iz Studija zdravlja i umirovljenja, koja je bila longitudinalna studija koja je uključivala oko 20 000 odraslih srednjih ili starijih koji žive u U.S.

        Uzorak koji su istraživači koristili bio je reprezentativan za U.S. stanovništvo i pratili sudionike u prosječnom vremenu od 9.1 godina.

        Tim je redovito procjenjivao kognitivno funkcioniranje sudionika za to vrijeme, usredotočujući se na tri mjere: ukupni opoziv riječi, mentalni status i vokabular. Podijelili su sudionike na one s uporno visokim rezultatima kroz vrijeme i one s uporno niskim rezultatima kroz vrijeme.

        Sudionici su također dali informacije o tome koliko su alkoholnih pića u prosjeku konzumirali. Tijekom analize podataka, istraživači su ih razdvojili u tri skupine: one koji nikada nisu pili, one koji su nekada pili i oni koji trenutno piju.

        Potom su dodatno klasificirali pića kao pića s niskim do umjerenim (manje od osam ili 15 pića tjedno za žene i muškarce, odnosno teške pijance (više od umjerenog pijenja).

        Nisko do umjereno pijenje može se zaštititi od kognitivnog pada

        Nakon analize podataka, istraživači su otkrili da je pijenje s niskim do umjerenim ublažavanjem povezano s boljim kognitivnim ishodima u sve tri mjere za odrasle srednje i starije osobe.

        Kako bi drugi čimbenici mogli biti odgovorni za ovu udrugu, istraživači su uzeli u obzir dob, spol, rasu/etničku pripadnost, obrazovnu razinu, bračni status i indeks tjelesne mase (BMI) u analizi. Povezanost između dosljedno visokih kognitivnih rezultata i pijenja s malo do umjerenih.

        Iako je to općenito istinito tijekom cijele studije, istraživači su otkrili da je povezanost između konzumacije alkohola s niskom do umjetom i zaštite od kognitivnog pada bila jača za sudionike bijelih nego za sudionike crnaca. Međutim, bilo je manje sudionika crnaca, a to bi moglo objasniti nedostatak snažne udruge.

        Istraživači su također primijetili da je oko 5% žena i 15% muškaraca popisalo prekomjerne količine alkohola, što znači da su kampanje za svijest o javnom zdravstvu koje su usredotočene na ovo pitanje još uvijek ključne. Pijenje više od 14 pića (samoodređeno) imalo je lošije kognitivne ishode za vokabular, dok je više od 10 pića negativno utjecalo na opoziv riječi.

        Buduće istraživanje

        Iako studija pokazuje povezanost između pijenja i zaštite alkohola s niskim i umjerenim u kasnijem životu, još nije jasno zašto je to slučaj. Prema autoru studije DR. Ruiyuan Zhang s Odjela za epidemiologiju i biostatistiku, Sveučilište Georgia College of Public Health, Atena i njegovi koautori:

        „Uloga pijenja alkohola u kognitivnoj funkciji može biti ravnoteža njegovih korisnih i štetnih učinaka na kardiovaskularni sustav. Među pićama s niskom do umjerenom, korisni učinci mogu nadmašiti štetne učinke na kardiovaskularni sustav.”

        Buduća istraživanja koja potvrđuju nalaze studije su važno s obzirom na prethodna sukobljena istraživanja o toj temi. Pored toga, ako istraživanje u potpunosti pokazuje konzumiranje alkohola s niskim do umjerenim kao zaštitni protiv kognitivnog pada starije dobi, buduća istraživanja kako bi se shvatilo zašto je to slučaj važno kako bi kliničari mogli najbolje savjetovati svoje pacijente.
        Šećer mijenja kemiju mozga nakon samo 12 dana

        Novo istraživanje svinja otkriva da unos šećera mijenja krug mozga za obradu nagrade na sličan način za ovisničke lijekove.

        Kad god naučimo nešto novo ili doživimo nešto ugodno, naš mozak je sustav nagrađivanja postaje aktiviran. Uz pomoć prirodnih kemikalija u mozgu, nekoliko područja mozga komuniciraju jedni s drugima kako bi nam pomogli da naučimo i ponovimo ponašanja koja poboljšavaju naše znanje i dobrobit.

        Oslanjajući se u velikom oslanjanju na neurotransmiter dopamin, sustav nagrađivanja pomaže objasniti nekoliko najvažnijih ljudskih iskustava, poput zaljubljivanja, seksualnog zadovoljstva i uživanja u vremenu s prijateljima.

        Međutim, određene tvari, poput lijekova, otežavaju ga mozgov sustav nagrađivanja mozga, “umjetno”. Reći mozgu da neprestano ponavlja ponašanje koje traži zadovoljstvo je mehanizam koji stoji iza ovisnost.

        Ali je li šećer takva tvar? I ako je tako, pomaže li objasniti slatku žudnju za hranom?

        Znanstvenik Sjedinjenih Država po imenu Theron Randolph skovao je izraz “ovisnost o hrani” u 1950 -ih Opisati kompulzivno konzumiranje određene hrane, poput mlijeka, jaja i krumpira.

        Od tada, studije koje istražuju ovaj koncept dale su mješovite rezultate, a neki stručnjaci tvrde da je govorenje o ovisnosti o hrani pomalo istezanje.

        Novo istraživanje pomaže osvijetliti to pitanje, kao što je Michael Winterdahl, izvanredni profesor na Odjelu za kliničku medicinu na Sveučilištu Aarhus u Danskoj, a njegovi kolege ispitali učinak unosa šećera na krug nagrađivanja u mozgu svinja.

        Istraživači su objavili svoja otkrića u časopisu Znanstvena izvješća.

        ‘Glavne promjene’ nakon 12 dana

        Znanstvenici su analizirali učinke unosa šećera na sedam ženskih Minipiga Göttingena, koristeći složene tehnike PET snimanja s agonistima opioidnih receptora i antagonistima receptora dopamina kako bi ispitali sustave nagrađivanja mozga životinja.

        Tim je miniPigovima omogućio pristup saharozi u trajanju od 1 sat u 12 uzastopnih dana, a zatim je preuzeo skeniranje 24 sata nakon posljednje doze šećera.

        U podskupini od pet minipiga, tim je nakon prvog izlaganja šećeru primijenio dodatnu sesiju skeniranja kućnih ljubimaca.

        “Nakon samo 12 dana unosa šećera, mogli smo vidjeti velike promjene u sustavima dopamina i opioida u mozgu”, prenosi Winterdahl.

        “U stvari, opioidni sustav, koji je onaj dio kemije mozga koji je povezan s blagostanjem i zadovoljstvom, već je aktiviran nakon prvog unosa”, dodaje vodeći autor studije.

        Konkretno, došlo je do promjena u „striatum, jezgricu, talamus, amigdala, cingulat korteks i prefrontalni korteks“ nakon unosa šećera.

        Zašto šećer ipak može biti ovisan

        Nalazi, zaključuju istraživače, podrazumijevaju da „Hrana koja ima visoku količinu saharoze utječu na krug nagrade mozga na način slične onima koje se promatraju kada se droga ovisi o ovisnicima.”

        Glavni istraživač objašnjava da su nalazi u suprotnosti s njegovim početnim očekivanjima. „Nema sumnje da šećer ima nekoliko fizioloških učinaka, a postoji mnogo razloga zašto nije zdrav.”

        “Ali sumnjao sam u učinke koje šećer ima na naš mozak i ponašanje, [i] nadao sam se da ću moći ubiti mit.”Nastavlja naglašavajući ovisničke aspekte unosa šećera.

        “Ako šećer može promijeniti sustav nagrađivanja mozga nakon samo 12 dana, kao što smo vidjeli u slučaju svinja, možete zamisliti da se prirodni podražaji, poput učenja ili društvene interakcije, guraju u pozadinu i zamijenjeni šećerom i/ili Ostali ‘umjetni’ podražaji.”

        Michael Winterdahl

        “Svi tražimo žurbu iz dopamina, a ako nam nešto daje bolji ili veći udarac, to je ono što odaberemo”, objašnjava on.

        Jesu li modeli svinja relevantni?

        Istraživači također objašnjavaju svoj izbor minipiga kao model u kojem proučavaju učinke šećera na mozak.

        Kažu da su prethodne studije koristile štakore, ali čak i ako ti glodavci imaju sklonost šećeru, njihovim homeostatskim mehanizmima – koji pomažu u regulaciji debljanja i metabolizma – „značajno se razlikuju od onih ljudi.”

        “To bi, naravno, bilo idealno kada bi se studije mogle obaviti kod samih ljudi, ali ljudi je teško kontrolirati, a razinu dopamina može se modulirati niza različitih čimbenika”, objašnjava Winterdahl.

        „Na njih utječe ono što jedemo, bilo da igramo igre na našim telefonima ili ako uđemo u novu romantičnu vezu usred suđenja, s potencijalom za velike varijacije u podacima.”

        “Svinja je dobra alternativa jer je njegov mozak složeniji od glodavaca i […] dovoljno velik za snimanje dubokih mozga koristeći ljudske skenere mozga.”

        Komentiraj