Keto dijeta nuspojave: simptomi, uzroci i rizici

Ketogena prehrana ili keto prehrana strogo ograničava ugljikohidrate, istovremeno povećavajući količinu masnoće koju osoba jede. Uobičajena kratkoročna nuspojava keto prehrane je keto gripa, koja uključuje simptome poput umor, mučnine i glavobolje.

Istraživači Ne znam puno o dugoročnim učincima slijedeći keto dijetu. Međutim, to može uzrokovati zdravstvene probleme nekim ljudima.

U ovom članku gledamo što keto dijeta uključuje, njegove moguće rizike i nuspojave i koga može imati koristi.

Što je keto dijeta? 

Keto dijeta ograničava svakodnevno osobu ugljikohidrat unos uz povećanje količine masti. Cilj je potaknuti tijelo na sagorijevanje masti za energiju umjesto ugljikohidrata.

Ova metabolička promjena stavlja tijelo u stanje ketoza. Ketoza nastaje kada tijelo počne razgraditi masnoću zbog nedostatka šećera u krvi koji kruži tijelom. Tijelo pretvara masnoću u ketone, koji joj pružaju energiju.

Potrebno je 2–4 dana Da bi osoba stigla do stanja ketoze nakon početka prehrane.

Mnogi ljudi započinju keto dijetu jer žele smršavjeti. Međutim, drugi ga koriste kako bi pomogli u upravljanju određenim zdravstvenim stanjima, poput dijabetesa.

Većina planova prehrane keto ograničava dnevni unos ugljikohidrata do 50 grama (g) ili manje. Oni također zahtijevaju da se ljudi pridržavaju sljedećeg omjeri hranjivih sastojaka, na temelju dnevnog unosa od 2.000 kalorije::

    Saznajte o potencijalnim prednostima keto dijeta.

    Keto gripa

    Keto dijeta je drastična promjena za mnoge ljude. Prema 2015–2020 prehrambene smjernice za Amerikance, Više od polovice stanovništva Sjedinjenih Država jede najmanje preporučenu količinu ukupnih zrna dnevno, a oko 70% jede više od preporučene količine dodanih šećera svaki dan.

    Kao rezultat toga, iznenadna promjena prehrane s niskim ugljikohidratima može uzrokovati nuspojave za neke ljude. Tijekom prelaska u ketozu, ljudi mogu osjetiti „keto gripu.” Uobičajeni simptomi keto gripe uključuju:

      Za većinu ljudi keto gripa je kratkoročna nuspojava koja bi se trebala poboljšati u roku od nekoliko dana do nekoliko tjedana. Pijenje dovoljno tekućine i elektrolita može pomoći u olakšanju simptoma. Ako se ne poboljšaju, osoba bi trebala razgovarati sa svojim liječnikom.

      Otkrijte zašto keto dijeta može uzrokovati simptome slične gripi.

      Dugoročni zdravstveni rizici

      Istraživači Ne znam puno o dugoročnim učincima keto dijeta nakon prve dvije godine. Međutim, potencijalni rizik od bilo koje restriktivne prehrane uključuju vitamin ili nedostatak minerala.

      Osoba na keto prehrani mora nadzirati unos ugljikohidrata iz svih potencijalnih izvora, uključujući voće, povrće i cjelovite žitarice. Kao rezultat toga, možda će im trebati smanjiti hranu koja im je prethodno osigurala korisne hranjive tvari.

      Nedostatak vitamina i minerala može uzrokovati razne simptome, u rasponu od blage do teške. Osoba koja slijedi keto prehranu morat će osigurati da ne propuste nikakve hranjive tvari kao rezultat promjene prehrane.

      Ostali potencijalni rizici prehrane s visokim masnoćom, visokim proteinima uključuju:

        Dijeta s niskim udjelom ugljikohidrata, općenito, može imati štetne učinke. Na primjer, a 2016 studija otkrili su da ljudi koji prate dijetu s niskim udjelom ugljikohidrata imaju višu razinu lipoproteina niske gustoće kolesterol, što je faktor rizika za srčana bolest.

        Uz to, autori a Pregled 2012 zaključio da je prehrana s niskim ugljikohidratima koja se fokusirala na životinjske izvore proteina i masti povećala rizik Dijabetes tipa 2 I smrt.

        Znanstvenici će morati provesti više studija kako bi razumjeli potencijalne dugoročne nuspojave i rizike keto dijeta.

        Ostala razmatranja

        Keto dijeta ima neka druga ograničenja koja bi osoba mogla razmotriti prije nego što je isproba, poput:

          Ljudi mogu smanjiti potencijalne rizike keto dijeta prema:

            Tko bi trebao probati keto dijetu?

            Keto dijeta može biti učinkovit način da neki ljudi upravljaju svojom težinom. Ovaj obrazac prehrane također može poboljšati određena zdravstvena stanja.

            Na primjer, Nacionalni centar za zdravstvena istraživanja Imajte na umu da prehrana može pomoći u smanjenju učestalosti napadaja kod djece s epilepsija, kao i kontrola inzulin razine i poboljšanje osjetljivosti na inzulin za osobe s dijabetesom.

            Međutim, ljudi s drugim zdravstvenim stanjima ne bi trebali slijediti keto dijetu ili bi prvo trebali razgovarati s liječnikom. Prema Akademija prehrane i dijetetike, Ti ljudi uključuju one koji žive sa sljedećim uvjetima:

              Ako osoba želi isprobati keto prehranu, trebala bi razmotriti raspravu o svom planu prehrane s registriranim dijetetičarom kako bi utvrdila je li to prava opcija za njih.

              Sažetak

              Kratkoročne nuspojave keto dijeta uključuju keto gripu, što može uzrokovati umor, mučninu i vrtoglavicu, među ostalim simptomima. Keto gripa obično se rješava u a Nekoliko dana ili tjedana.

              Dugoročno, keto dijeta može povećati rizik od osobe koja razvija nedostatak vitamina ili minerala ako ne dobije dovoljno hranjivih sastojaka. Oni također mogu biti izloženi većem riziku za stanja poput srčanih bolesti ako jedu puno zasićenih masti.

              Ljudi s nekim kroničnim stanjima ne bi trebali slijediti keto dijetu. Osoba bi trebala razgovarati s liječnikom ili dijetetičarom prije nego što na bilo koji način značajno ograniči svoju prehranu.
              Zdrave masti za keto i kako ih koristiti

              Ketogena, ili keto, prehrana je s velikom masnoćom i malo ugljikohidrata. Međutim, neke vrste masti donose zdravstvene rizike, uključujući srčane bolesti. Zdrave masti za keto uključuju maslinovo ulje, ulje avokada, orašaste plodove i sjemenke.

              Ljudi na keto dijeti trebaju dobiti 55%-60% njihova svakodnevna kalorije od masti kako bi ostali u ketoza. To znači da osoba koja konzumira 2.000 kalorija dnevno treba otprilike 122–133 grama (g) masti dnevno.

              U ovom ćemo članku pogledati zdravije masti koje treba uključiti u prehranu i koje ograničiti.

              Zdrave masti za keto

              Mnogi istraživači još uvijek raspravljaju o zdravstvenim rizicima i prednostima različitih masti.

              U Prehrambene smjernice za Amerikance 2015–2020 Preporučuju ograničavanje izvora zasićenih masti, poput crvenog mesa, maslaca i mliječnih proizvoda, zbog njihovih veza s srčana bolest.

              Međutim, a 2016 Metaanaliza Označava da maslac ima samo malu povezanost s smrtnošću, kardiovaskularnim bolestima i dijabetesom.

              Ono što je jasno je da nezasićena masnoća ima pozitivan utjecaj na zdravlje. U 2016. istraživači su istraživali a Velika studija stanovništva To je slijedilo ljude tri desetljeća. Otkrili su da je konzumiranje veće količine nezasićene masti povezano s manjim rizikom od smrtnosti.

              Prema Harvard School of Health, Hrana koja sadrži nezasićenu masnoću uključuje:

                Sve su to zdravi izvori masti za ljude koji prate keto dijetu.

                Unatoč tome što je izvor zasićenih masti, kokosovo ulje također ima neke zdravstvene koristi. A Studija 2018 pokazali da je kokosovo ulje povećalo lipoprotein visoke gustoće (HDL), ili dobar, kolesterol u usporedbi s maslinovim uljem i maslacem. Ova vrsta kolesterola može zaštititi od srčanih bolesti.

                Masti koje treba izbjegavati

                Trans masti

                Većina trans masti u standardnoj američkoj prehrani potječe od hidrogeniranja, što ulja pretvara u krute tvari i sprječava ih da postanu razbile. Tako su proizvođači izrađivali margarin.

                Međutim, u 2015. godini Uprava za hranu i lijekove (FDA) Zabranjeni proizvođači dodaju trans masti prehrambenim proizvodima jer nemaju zdravstvene koristi i podižu razinu lipoproteina niske gustoće (LDL) ili loše, kolesterol u krvi istovremeno spuštajući dobar kolesterol. To može povećati rizik od srčanih bolesti.

                Prije toga, proizvođači u Sjedinjenim Državama dodali su trans masti mnogim prerađenim namirnicama. Prema Centri za kontrolu i prevenciju bolesti (CDC), Hrana uključuje:

                  Trans masti se prirodno pojavljuju u malim količinama u životinjskim mastima. Bili su u prehrambenom lancu otkad su ljudi počeli pripisati životinje za hranu. Malo je dokaza da su trans -masti prirodno štetne.

                  Neki mesni proizvodi

                  Mnogi ljudi na keto prehrani imaju za cilj postići svoje omjere masti i proteina konzumiranjem mesnih proizvoda. Međutim, osim potencijalnih rizika od zasićenih masti, neki mesni proizvodi imaju nedostatke.

                  Prema a Analiza 2018, Kuhanje mesa na visokim temperaturama može proizvesti karcinogene, koji su spojevi povezani Rak. Uz to, prerađeno meso, poput slanine, kobasice i šunke, može sadržavati još višu razinu potencijalnih karcinogena.

                  Kada jedete meso na keto dijeti, najbolje je:

                    A Studija 2019 ukazali su da su ljudi koji su jeli 1 posluživanje govedine tri puta više od razine kemikalije povezane sa srčanim bolestima od ljudi koji su jeli puno bijelog mesa ili biljnih proteina.

                    Kako dobiti dovoljno masti na keto dijeti 

                    Netko tko pokrene keto dijetu može se boriti za pojesti potrebnu količinu masti. Planiranje obroka može vam pomoći osigurati da osoba dobije dovoljno masti svaki dan.

                    Osoba može uključiti više masnoće u svoju prehranu prema:

                      Ako netko ne konzumira dovoljno masti na keto dijeti, možda neće ostati u ketozi.

                      Je li keto dijeta zdrava? 

                      A 2020. članak Na keto prehrani kaže da prehrana s niskim udjelom ugljikohidrata može pozitivno utjecati na ljude s:

                        Osobe s tim stanjima koji slijede keto prehranu mogu vidjeti poboljšanja razine glukoze u krvi, inzulin osjetljivost, i krvni tlak. Oni također mogu smršavjeti, što može pomoći nekome s pretilošću da dosegne umjerenu težinu.

                        Međutim, keto dijeta može imati kratkoročne štetne učinke. Kad netko prvi prijelazi na keto dijetu, može doživjeti ono što neki nazivaju “keto gripa.”Osoba može osjetiti simptome poput umor, mučnina i vrtoglavica. Ovi se simptomi obično rješavaju za nekoliko dana ili tjedana.

                        Nema puno dokaza o dugoročnom utjecaju keto dijeta. Međutim, netko koji prati keto dijetu duže vrijeme može doživjeti:

                          Keto dijeta također može dovesti do povećanja lošeg kolesterola.

                          Ljudi sa Dijabetes tipa 1 ne treba isprobati keto dijetu zbog rizik od ketoacidoze. Ketoacidoza nastaje kada pretjerani ketoni proizvode opasnu razinu kiseline u krvi.

                          Osobe sa zdravom razinom inzulina vjerojatno neće osjetiti ketoacidozu. Međutim, ljudi koji nemaju dijabetes, ali duže vrijeme slijede izuzetno nisku prehranu ugljikohidrata mogu razviti stanje, ali to je rijetko.

                          U 2020. članak savjetuje da ljudi slijede keto dijetu najviše 6–12 mjeseci prije nego što postupno prelaze na prehranu koja uključuje više ugljikohidrata.

                          Sažetak

                          Zdravstvene masti za keto prehranu uključuju masnu ribu, maslinovo ulje, ulje avokada, orašaste plodove, orašaste maslačke i sjemenke. Osoba koja slijedi ovu prehranu možda želi jesti više bijelog mesa nego crveno meso i izbjegavati prerađene mesne proizvode.

                          Planirajući obroke prije vremena i uključivanjem zdravijih masti u grickalicama, s povrćem, salatama i toplim pićima, osoba može postići zahtjeve za ketozom. Također je dobra ideja provjeriti ploču činjenica o prehrani na naljepnicama hrane.

                          Budući da nema mnogo dokaza o dugoročnim učincima keto prehrane, istraživači preporučuju prelazak s ove prehrane nakon 6–12 mjeseci.

                          Komentiraj