Kako znati rade li ADHD lijekovi

Lijekovi mogu pomoći u kontroli simptoma ADHD -a koji prekidaju svakodnevni život, ali može biti teško reći radi li se. Kad simptomi ADHD -a počnu olakšati, to često nije očito.

Slijedi znakovi da lijekovi za hiperaktivnost poremećaja deficita pozornosti (ADHD) je učinkovit. Osoba se može primijetiti:

    Kako znati rade li ADHD lijekovi

    Kad se nekoliko simptoma poboljša, to je dobar pokazatelj da lijekovi djeluju.

    Da biste rekli je li lijek učinkovit, važno je razumjeti što je zamišljen. Lijekovi se mogu koristiti na:

      Malo je vjerojatno da će svi simptomi u potpunosti nestati, ali većina lijekova ADHD -a može pomoći da fizički i mentalni simptomi budu upravljiviji.

      Lijekovi mogu raditi ako je osoba:

        Kad lijekovi djeluju, mogu ostati neki simptomi, dok drugi postaju lakši za rukovanje.

        Nuspojave lijekova ADHD -a

        Većina lijekova ADHD -a ima nuspojave, a oni mogu pokazati da lijek utječe na tijelo.

        Nuspojave lijekova ADHD mogu različito utjecati na svakog pojedinca. Ako im postane teško ili nemoguće upravljati, liječnik bi trebao prilagoditi lijekove.

        Kako mogu znati rade li stimulanti?

        Stimulansi lijekovi poput ritalina i Adderall može pomoći osobi da bude pažljivija, ostanite usredotočeni na zadatak i slušate upute.

        Ovi rezultati u početku možda nisu vidljivi, a neki ljudi primjećuju nuspojave prije poboljšanja simptoma.

        Nuspojave lijekova za stimulans često uključuju:

          Oni bi trebali biti upravljivi za većinu ljudi, a oni mogu izblijediti nakon nekoliko tjedana uzimanja lijekova.

          Kako mogu znati rade li bez stimulantnih lijekova?

          Lijekovi koji ne stimuliraju ADHD također mogu uzrokovati nuspojave. Oni se razlikuju, na temelju dobi osobe i vrste droge.

          Nuspojave mogu uključivati:

            Mogu se dogoditi i seksualne nuspojave. Osoba može doživjeti gubitak interesa za seks ili probleme s orgazmom.

            Iako nuspojave pokazuju da lijek utječe na tijelo, one ne ukazuju na to da lijek djeluje.

            Svatko tko doživi nuspojave bez primjedbe promjene svojih simptoma možda će trebati vidjeti liječnika koji može izmijeniti njihovu dozu ili prebaciti lijekove.

            Kada promijeniti lijekove

            Slijedi neki uobičajeni znakovi da se lijek ADHD treba prilagoditi:

              Znakovi da se lijekove treba mijenjati variraju. Doziranje može biti previsoka ili niska, ili će pojedinac možda trebati drugačiju vrstu lijeka.

              Načini da lijekovi budu učinkovitiji

              Lijekove treba promatrati kao jedan dio šireg plana liječenja ADHD -a.

              Pri propisivanju lijekova za ADHD, mnogi liječnici također preporučuju bihevioralnu terapiju.

              A mentalno zdravlje Profesionalni mogu prepoznati obrasce u ponašanju i pomoći osobi da radi na osobnim ciljevima.

              Izrada promjena u načinu života također može pomoći osobi da se osjeća zadovoljnom svojim liječenjem.

              Spavati

              Spavanje cijele noći može osvježiti mozak i tijelo, pomažući pojedincu da se osjeća odmorno i budno tijekom dana.

              Vježbanje

              To može potaknuti funkciju mozga i oslobađanje energije. Kemijski lijekovi dizajnirani su za povećanje receptora u mozgu, a vježbanje može imati sličan učinak.

              Meditacija

              Meditacija pažljivosti može pomoći u smirivanju uma. To može biti koristan dodatak u širem tretmanu ADHD -a.

              Oduzeti

              ADHD može drugačije utjecati na ljude, a isto vrijedi i za lijekove za ADHD. Liječnici često moraju prilagoditi doze, a neki ljudi mogu primijetiti nuspojave više od poboljšanja simptoma.

              Svi koji se osjećaju nezadovoljnim rezultatima njihovih lijekova ili iskusi nuspojava bez smanjenja simptoma trebali bi vidjeti liječnika koji će razgovarati o drugim mogućnostima.
              ADHD: Pregled, karakteristike i tretmani

              Osoba s neobrađenim poremećajem hiperaktivnosti deficita pozornosti (ADHD) ima poteškoća u održavanju pažnje, upravljanja razinama energije i kontrolirajući impulse.

              U Sjedinjenim Državama, oko 8.4% od djece i 2.5% odraslih ima ADHD. Kod neke djece karakteristike ADHD -a počinju već 3 godine.

              Načini liječenja ADHD -a uključuju lijekove, tehnike upravljanja ponašanjem i druge praktične strategije.

              Ispod istražujemo što je ADHD, kako utječe na osobu i koji tretmani mogu pomoći.

              Pronađite savjete za upravljanje ADHD-om tijekom pandemije Coid-19.

              Što je ADHD?

              Osobe s ADHD -om imaju poteškoća s fokusiranjem na zadatke i kontrolirajući njihovu pažnju, što može učiniti dovršavanje projekta, na primjer, izazovno. ADHD može ograničiti sposobnost osobe da studira ili radi, a to može dovesti do stresa, anksioznosti i depresije.

              Nekima s ADHD -om također je teško sjediti mirno. Možda će brzo djelovati na impuls i lako se odvratiti.

              Iako djeca bilo koje dobi mogu osjetiti distrakciju i impulzivnost, ove su osobine vidljivije kod onih s ADHD -om.

              Značajke

              ADHD se može razviti u jednom od Tri načina. Liječnik može otkriti da poremećaj ima:

                Osobe s ADHD -om doživljavaju hiperaktivnost, impulsivnost i nepažnju u različitim stupnjevima.

                Nepažnja

                Ispod su neka ponašanja povezana s nepažnjom koja bi osoba mogla primijetiti u nekome s ADHD -om:

                  Saznajte više o nepažnju i ADHD -u.

                  Hiperaktivnost i impulsivnost

                  Neki ili sve sljedeće mogu biti vidljivi kod nekoga s ADHD -om:

                    Kod odraslih

                    Odrasli i djeca obično imaju iste simptome ADHD -a, a oni mogu stvoriti poteškoće u odnosima i na poslu.

                    Učinci ovih značajki uvelike se razlikuju od osobe do osobe, a osoba može otkriti da se njihovo iskustvo ADHD -a s vremenom mijenja.

                    Nisu svi s ADHD -om bučni i ometajući. Dijete može biti tiho u razredu, na primjer, dok se suočava s teškim izazovima koje ne izražavaju.

                    Saznajte više o ADHD -u kod odraslih.

                    Kod ženki

                    Ženke s ADHD -om mogu biti vjerojatnije imati poteškoće s pažnjom, iako je vjerojatnije da će muškarci osjetiti hiperaktivnost i impulsivnost.

                    To je možda jedan od razloga zašto više muškaraca nego žena prima dijagnoze ADHD -a. Hiperaktivnost može biti lakše uočiti nego nepažnja.

                    Saznajte više o tome kako ADHD ovdje može utjecati na žene.

                    Dijagnoza

                    Najviše Djeca s ADHD -om dobivaju dijagnozu dok su u osnovnoj školi, ali neki to možda neće učiniti do adolescencije ili odrasle dobi.

                    Nijedan pojedinačni test ne može identificirati ADHD, a simptomi se mogu preklapati s onima drugih stanja. To može otežati dijagnozu.

                    Liječnik će obaviti ispite kako bi isključio druge potencijalne uzroke, poput problema sa sluhom ili vidom.

                    Ostali uvjeti koji mogu dovesti do sličnog ponašanja uključuju:

                      Liječnik će često postavljati pitanja kako bi saznao više o obrascima ponašanja osobe. Oni mogu razgovarati s pojedincem, članovima svoje obitelji i bilo kojim drugim njegovateljima, poput učitelja.

                      Mnoga djeca doživljavaju hiperaktivnost i nepažnju. Za dijagnozu ADHD -a, simptomi moraju ispunjavati određene kriterije, uključujući značajan utjecaj na svakodnevni život i školske poslove.

                      Dobivanje ispravne dijagnoze ADHD -a može potrajati. Saznajte zašto.

                      Tretmani

                      Niz pristupa može pomoći osobi da upravlja ADHD -om. Liječnik bi trebao surađivati s pojedincima na razvoju plana liječenja koji im najbolje odgovara.

                      Plan može uključivati:

                      Bihevioralna terapija i savjetovanje

                      Terapeut ili savjetnik može pomoći osobi da razvije ili poboljšava širok raspon vještina, poput:

                        Terapeuti također mogu pomoći roditeljima da razviju konstruktivne načine da odgovore na ponašanja koja mogu nastati iz ADHD -a.

                        Osoba s ADHD -om može posebno imati koristi od:

                          Kognitivna bihevioralna terapija, obično se naziva CBT, ima za cilj pomoći osobi da pronađe nove načine pristupa i reagiranja na svakodnevne situacije.

                          Savjeti za podršku djece

                          Roditelji, učitelji i drugi njegovatelji mogu pomoći djeci u kretanju u izazovima ADHD -a.

                          Škole često imaju obrazovne planove za djecu s ADHD-om, uključujući određene pristupe nastave, smještaj u učionici i školsko savjetovanje.

                          Kod kuće i u školi, sljedeće strategije mogu pomoći:

                            Također, potaknite djecu da se bave aktivnostima u kojima uživaju i dobro se pojačavaju svoje samopoštovanje. Sport i drugi oblici vježbanja mogu pružiti prodajna mjesta za visoku razinu energije i poboljšati cjelokupnu dobrobit djeteta.

                            Savjeti za odrasle

                            Podsjetnike bilješke i alarmi, kalendari i planeri mogu pomoći odraslima s ADHD -om u upravljanju svojim rasporedom.

                            Također je dobra ideja zadržati ključeve i druge važne svakodnevne predmete na određenim mjestima.

                            Mogu li prehrambeni izbor donijeti razliku? Saznati ovdje.

                            Lijekovi

                            Lijekovi, poput stimulansa, mogu pomoći u poboljšanju pažnje i usredotočenosti. Evo nekih primjeri::

                              Međutim, oni mogu imati štetne učinke, poput:

                                Da biste izbjegli nuspojave, obavijestite liječnika o svim tekućim lijekovima i zdravstvenim problemima.

                                Ako su stimulansi neučinkoviti ili neprikladni, liječnik može propisati nestimulantne lijekove, poput:

                                  Za neke ljude liječnik može propisati jedan od gore navedenih uz stimulans.

                                  Pronađite detaljnije informacije o lijekovima za ADHD.

                                  Uzroci i čimbenici rizika

                                  Liječnici ne znaju što uzrokuje ADHD, ali neki su identificirali faktori rizika, uključujući:

                                    Izgledi

                                    ADHD je stanje mentalnog zdravlja koje može stvoriti izazove radnom, proučavanju i kućnom životu osobe. Obično se pojavljuje tijekom djetinjstva.

                                    Osoba ne “raste iz” ADHD -a, ali strategije upravljanja učenjem mogu im pomoći da uživaju u punom životu.

                                    Bez liječenja, što može uključivati lijekove, osoba može osjetiti nisko samopoštovanje, depresiju i probleme sa školom, radom i odnosima.

                                    Svatko tko vjeruje da dijete može imati ADHD trebao bi potražiti medicinski savjet.

                                    Savjetnici, učitelji i drugi članovi mreže za podršku djeteta mogu pomoći djetetu da upravlja svojim simptomima i maksimizira njihove mogućnosti.

                                    .
                                    ADHD i bijes kod odraslih: Uprava, savjeti i još mnogo toga

                                    Razumijevanje poremećaja hiperaktivnosti deficita pažnje (ADHD) i bijes kod odraslih mogu pomoći osobi da upravlja simptomima, smanji utjecaj ADHD-a na njihove odnose i smanji rizik od visokog rizičnog ponašanja.

                                    Bijes nije na Službeni popis simptoma ADHD -a. Međutim, mnogi odrasli s ADHD -om bore se s bijesom, posebno impulzivni, bijesni ispadi. Okidači mogu uključivati frustraciju, nestrpljivost, pa čak i nisko samopoštovanje.

                                    Brojni savjeti za prevenciju mogu pomoći odraslima s ADHD -om da upravljaju bijesom kao simptom.

                                    Nastavite čitati kako biste saznali više o ADHD -u i bijesu, uključujući uzroke, okidače i kako upravljati stanjem.

                                    Zašto bi ADHD mogao dovesti do problema s bijesom? 

                                    Nekoliko studija otkrilo je vezu između simptoma ADHD -a i bijesa.

                                    Studija iz 2014. godine studenata fakulteta otkrili su da je više simptoma ADHD -a povezano s više državnih i osobina bijesa. Državni bijes odnosi se na kratke rafale bijesa, kao što je to slučaj kada naiđe na nesmotrenog vozača. Bijes osobine je ličnost koja teži prema bijesu.

                                    Studija 2020 To je uspoređivalo odrasle s ADHD -om s onima bez dijagnoze otkrilo da je 50.2% odraslih s ADHD -om imalo je česte emocionalne fluktuacije, u usporedbi sa samo 5% onih bez ADHD -a. Odrasli s ADHD -om koji su se prijavili da se osjećaju ljutito kao što je veća vjerojatnost da će prijaviti česte fluktuacije raspoloženja.

                                    To sugerira vezu između fluktuacija raspoloženja i bijesa. Također sugerira da bijes odraslih ADHD -a može započeti u djetinjstvu.

                                    Neki razlozi zbog kojih ADHD može naljutiti osobu: uključuju:

                                      Okidači

                                      Okidači se razlikuju od osobe do osobe. Može vam pomoći ako osoba vodi zapisnik okidača bijesa, jer to omogućuje osobi da istraži zašto nešto pokreće njihov bijes i dobije bolju kontrolu nad reakcijom. Neki uobičajeni okidači za bijes povezani s ADHD-om uključivati::

                                        Kako upravljati bijesom povezanim s ADHD -om

                                        ADHD je zdravstveno stanje, što znači da osoba ne može samo razmišljati o njihovom izlasku iz svojih simptoma. Prava kombinacija tretmana može znatno olakšati upravljanje bijesom. Neke opcije uključivati::

                                          Neke strategije koje mogu pomoći osobi da se bavi njihovim bijesom uključuju:

                                            Prevencija

                                            Neke strategije koje mogu pomoći u sprječavanju bijesa i impulzivnih bijesnih ispada uključuju:

                                              Ostali slični simptomi ADHD -a

                                              Liječnici identificiraju ADHD Na temelju sklonosti prema nepažnstvu, koncentraciji problema, hiperaktivnosti i impulzivnosti. Neki simptomi ADHD -a pobliže se povezuju s bijesom. Oni uključuju:

                                                Sažetak

                                                Ljudi koji imaju ADHD i bijes trebali bi znati da nisu sami i da su njihovi simptomi mogu biti izravno povezani s njihovom dijagnozom.

                                                Prava kombinacija liječenja i socijalne podrške može pomoći.

                                                Ne pokušavajte to popraviti samu. Podrška za mentalno zdravlje može olakšati bijes i spriječiti uništenje koje uzrokuje.
                                                Mydayis: doziranje, alternative, nuspojave i još mnogo toga

                                                Tko može dijagnosticirati i liječiti ADHD?

                                                Poremećaj hiperaktivnosti deficita pozornosti (ADHD) je neurorazvojno stanje koje može utjecati na ponašanje osobe. Određeni kvalificirani profesionalci, poput psihijatara i pedijatara, mogu formalno dijagnosticirati ADHD.

                                                Obično će stručnjak za zdravstvo dijagnosticirati ADHD kada osoba Je li mlad, Ali neki ljudi možda neće primati dijagnozu dok ne budu odrasla osoba.

                                                Obično će kvalificirani profesionalac izvršiti dijagnostičku procjenu kako bi se vidjelo da li osoba pokazuje određeno ponašanje ili ne.

                                                Kao i dijagnosticiranje ADHD, Neki profesionalci – poput psihijatara i pedijatara – također mogu propisati lijekove za liječenje ADHD -a.

                                                Ovaj će članak raspravljati o tome tko može dijagnosticirati ADHD, gdje pronaći zdravstvenog radnika i dijagnostičke kriterije za ADHD.

                                                Tko je kvalificiran za dijagnosticiranje ADHD -a? 

                                                Liječnik ili licencirani stručnjak za mentalno zdravlje, poput psihologa ili psihijatra, koji ima iskustva u dijagnosticiranju ADHD -a može pružiti Procjena i dijagnoza.

                                                Međutim, dijagnoza će ponekad uključivati višestruke procjene i an međuprofesionalni tim zdravstvenih stručnjaka.

                                                Neki primjeri profesionalaca koji su sposobni dijagnosticirati ADHD uključuju:

                                                  Dijagnosticirati ADHD, profesionalac može koristiti::

                                                    Oni će također pokušati isključiti druge moguće uvjete ili razmotriti prisutnost uvjeta koji se javljaju.

                                                    Oni će biti svjesni da osoba možda neće pokazati nikakve simptome tijekom posjete i da kratko promatranje ili razgovor nisu dovoljni za točnu dijagnozu.

                                                    Kako pronaći profesionalca koji će dijagnosticirati ADHD

                                                    Proces dijagnosticiranja ADHD -a često započinje s a Liječnik osobe. Ako nisu u stanju izvršiti formalnu dijagnozu, još uvijek mogu razgovarati o bilo kakvim problemima i uputiti osobu kvalificiranom stručnjaku.

                                                    Ako je liječnik pedijatar ili obiteljski liječnik, možda će moći dijagnosticirati stanje. Međutim, oni također mogu uputiti osobu drugom liječniku, poput psihijatra, na daljnju procjenu.

                                                    Pored preporuka, osoba će možda moći pronaći stručnjaka putem svog davatelja osiguranja ili imenika terapeuta.

                                                    Kako znati treba li osoba evaluacija 

                                                    Osobi će možda trebati procjenu ADHD -a ako pokaže određene simptome.

                                                    Zdravstveni radnici dijagnosticiraju ADHD u jednom od Tri načina: Nepažljivi, hiperaktivni ili kombinirani.

                                                    Nepažljiv

                                                    S ovom vrstom osoba može:

                                                      Hiperaktivan

                                                      S ovom vrstom osoba može:

                                                        Kombiniran

                                                        S ovom vrstom osoba može pokazati kombinaciju i nepažnih i hiperaktivnih simptoma impulzivnih simptoma.

                                                        Saznajte više o prezentaciji ADHD -a ovdje.

                                                        Kako pristupiti liječniku o ADHD -u 

                                                        ADHD nije osobni neuspjeh, niti je zbog nedostatka discipline kod kuće. Umjesto toga, ljudi razvijaju ADHD zbog a složena interakcija između gena i okoliša.

                                                        Traženje liječenja može Pomoći u sprečavanju ADHD od utjecaja na akademski ili karijerni uspjeh osobe. Dakle, nema potrebe da se osoba osjeća uplašena ili se srami svoje dijagnoze.

                                                        Ako se liječnik ili drugi zdravstveni radnika ponaša na prosudbeni način, to je signal da oni ne razumiju i možda neće moći precizno dijagnosticirati ili pravilno liječiti ADHD.

                                                        Kada se približavaju zdravstvenom radniku o ADHD -u, ljudi bi trebali raspravljati o njihovim specifičnim problemima i razlozima za ove probleme.

                                                        Ako liječnik ne želi izvršiti procjenu, osoba će možda htjeti razmotriti prelazak na nekoga tko će, ako je moguće.

                                                        Također je važno da osoba koju specijalist ocjenjuje prima odgovarajući tretman. Na primjer, Američka akademija za pedijatriju Preporučuje da djeca mlađa od 6 godina dobiju obuku roditelja i podršku u učionici prije isprobavanja lijekova.

                                                        Liječenje za odrasli i djeci može biti sličan. Može uključivati kombinaciju lijekova, terapije, smještaja na poslu ili školi i oblika psihosocijalne podrške, poput obuke roditelja, obiteljskog obrazovanja i obuke za upravljanje vremenom.

                                                        Tko može propisati lijekove? 

                                                        Samo liječnik, poput psihijatra ili pedijatra, može propisati lijekove za ADHD. Ljudi koji prvo vide terapeuta možda će se moći uputiti liječniku.

                                                        Neki terapeuti također rade izravno s psihijatrima koji se mogu susresti s tom osobom i propisivati im lijekove.

                                                        Dijagnostički kriteriji za ADHD

                                                        U Dijagnostički i statistički priručnik mentalnih poremećaja, Peto izdanje kaže da se osoba mora pokazati Uporni obrasci nepažnje, hiperaktivnosti ili oboje da bi se kvalificirali za dijagnozu ADHD -a.

                                                        Djeca mlađa od 16 godina moraju imati šest ili više sljedećih simptoma, dok odrasli stariji od 17 godina moraju imati pet ili više. Simptomi su morali biti prisutni najmanje 6 mjeseci i biti neprimjereni za razinu razvoja osobe.

                                                        Simptomi nepažnje može uključivati::

                                                          Simptomi hiperaktivnosti i impulzivnosti uključuju:

                                                            Ostali potencijalni uvjeti

                                                            Važno je da zdravstveni radnici provedu cjelovitu procjenu za provjeru ADHD -a, drugih stanja mentalnog zdravlja i fizičkih simptoma koji bi mogli uzrokovati nepažnju.

                                                            Na primjer, odrasla osoba koja pije puno kofeina može biti i hiperaktivna i nepažljiva, ali možda nema ADHD.

                                                            Neki drugi čimbenici i stanja koji mogu dijeliti simptome s ADHD -om uključuju:

                                                              Neki aspekti ADHD -a mogu biti i znakovi normalnog razvoja ili reakcija na stres.

                                                              Na primjer, odrasli pod stresom ili prezaposleni mogu se boriti s pažnjom ili rokovima. Malici su često nepažljivi, a maloj djeci će možda trebati pomoć u organiziranju svojih školskih poslova i ispunjavanja rokova.

                                                              Saznajte više o pogrešnom dijagnozi ADHD -a ovdje.

                                                              Sažetak

                                                              ADHD je složeno stanje koje može zahtijevati tim zdravstvenih radnika kako bi postigao formalnu dijagnozu. Proces evaluacije i dijagnoze obično uključuje licenciranog stručnjaka za mentalno zdravlje ili liječnika.

                                                              ADHD nije osobni neuspjeh niti neuspjeh discipline. To je znak da mozak osobe djeluje drugačije i da će im možda trebati podrška. Ljudi bi se trebali osjećati ugodno i sposobno razgovarati o svojim problemima i simptomima ADHD -a s liječnikom.

                                                              S pravim liječenjem simptomi se mogu poboljšati i ne miješati u akademski ili karijerni uspjeh osobe.
                                                              Koja je ljestvica Conners ocjene za ADHD?

                                                              Opsežna ljestvica ocjene Conners -a koristi se za bolje razumijevanje određenih bihevioralnih, socijalnih i akademskih pitanja u djece između 6 i 18 godina. Često se koristi za dijagnosticiranje poremećaja hiperaktivnosti deficita pažnje ili ADHD.

                                                              Kad se sumnja da dijete ima ADHD, Roditelji se često okreću svom obiteljskom liječniku koji ih može uputiti stručnjaku za zdravlje u ponašanju, poput psihologa.

                                                              Psiholog tada može upotrijebiti ljestvicu ocjene ADHD -a, kao što je Conners sveobuhvatna ljestvica ocjenjivanja ponašanja ili Conners CBR -a, kako bi bolje razumio djetetove simptome i njihovu ozbiljnost.

                                                              Conners CBRS pomaže dijagnozi pomažući otkriti gdje su djetetova pitanja leže, kao i u postavkama koja su ti problemi najprimjerenija.

                                                              Što mjeri mjeri?

                                                              Bodovanje za ljestvicu ocjene Conners dizajnirano je tako da bude sveobuhvatna, a mjeri mnoge markere u ponašanju, uključujući znakove:

                                                                Kako se radi ocjena?

                                                                Od roditelja se može tražiti da završe Conners CBRS nakon početnog posjeta psihologu.

                                                                Ljestvica će vam pomoći utvrditi ima li njihovo dijete simptome ADHD -a i dati opću ideju o svojoj ozbiljnosti.

                                                                Ako se psiholog složi da simptomi nalikuju tipičnim ADHD ponašanjima, često će tražiti od roditelja da ispune matičnu verziju Conners CBRS obrasca.

                                                                CBRS CBR -ovi mogu pomoći psihologu bolje razumijevanje djetetovog ponašanja i navika na više razina.

                                                                Prednosti korištenja Conners CBR -a uključuju:

                                                                  Test također pomaže psiholozima da provjere ostale znakove emocionalnih nevolja, problema s ponašanjem ili akademskih poremećaja. To može uključivati:

                                                                    Nakon završetka testa, psiholog tumači obrasce i njihovo se izvješće pregledava s roditeljima. Konačno, dvije će stranke raspravljati o preporukama za liječenje.

                                                                    Duge i kratke verzije

                                                                    Postoje kratke i duge verzije Conners CBRS procjena. Obje verzije dizajnirane su za testiranje djece u dobi od 6 do 18 godina, ali stručnjaci koriste svaku u drugu svrhu.

                                                                    Duga verzija Conners CBR -a koristi se za početnu procjenu djeteta. Kratka verzija koristi se za praćenje djetetovih obrazaca ponašanja.

                                                                    Duga verzija postavit će pitanja koja će provjeriti:

                                                                      U svakoj verziji Conners CBRS -a postoje i tri različita obrasca. Jedan je dizajniran da roditelji ispune, drugi za učitelje, a jedan za dijete da procjenjuje svoje simptome.

                                                                      Svaki je obrazac drugačije riječi, ovisno o tome za što se koristi. Kombinirajući odgovore iz sva tri oblika, liječnici mogu početi slikati sliku djetetovog ponašanja. Tada su u stanju odlučiti ima li dijete ADHD i početi im pomagati da razumiju svoje simptome.

                                                                      Duga verzija Conners CBRS procjene može trebati do 90 minuta da se pravilno završi i osmišljena je kako bi dala sveobuhvatnu procjenu djetetovog ponašanja.

                                                                      Kratka verzija testa naziva se Conners klinički indeks ili Conners CI, a može potrajati samo 5 minuta.

                                                                      Conners CI pokriva 25 pitanja. Osmišljen je za procjenu simptoma ili napretka s vremenom. Često se koristi za praćenje djetetovog ponašanja ili vidjeti kako reagiraju na rutinu lijekova ili liječenja.

                                                                      Što znače rezultati?

                                                                      Psiholog će zbrojiti rezultate iz svih područja procjene i usporediti ih s rezultatima drugih u dobnoj skupini djeteta kako bi dobili svoje standardizirane rezultate.

                                                                      Ovi rezultati, nazvani T-rezultati, mogu pomoći ljudima da vide kako se djetetovi simptomi i njihova ozbiljnost uspoređuju s drugom djecom. Rezultati će se često prikazati u vizualnom formatu u izvješću radi boljeg razumijevanja.

                                                                      T-score treba izravno razgovarati s liječnikom ili stručnjakom za mentalno zdravlje, a nitko ne bi trebao pokušavati sam dijagnosticirati ili dijagnosticirati dijete.

                                                                      Obično se smatra normalnim kada su T-rezultati manji od 60, dok su rezultati iznad 60 znakovi akademskih, bihevioralnih ili socijalnih pitanja. Postoji i nekoliko različitih klasa:

                                                                        Ovi će rezultati pomoći psihologu da dijagnosticira djetetov ADHD ili druga pitanja, a oni će preporučiti liječenje na temelju atipičnih rezultata, kao i najtežim problemima.

                                                                        Ograničenja ljestvice ocjenjivanja Conners

                                                                        Kao i kod svih ljestvica ADHD ocjene, ljestvica Conners ocjene je subjektivna i ima ograničenja.

                                                                        Prema izdavaču medicinske procjene MHS procjene, Analize valjanosti koriste se kako bi se osigurala točnost Conners CBRS rezultata. Nadalje, kaže se da je srednja ukupna stopa točnosti klasifikacije 78 posto u svim CBRS obrascima CBRS.

                                                                        Koliko god ovi testovi imaju za cilj biti objektivni, procjena djetetovog ponašanja uvijek će mu imati subjektivni element.

                                                                        Zbog ovog subjektivnosti, pojedincima se često preporučuje korištenje Conners CBR -a zajedno s drugim pristupima evaluacije.

                                                                        To uključuje:

                                                                          Daljnja analiza ponašanja pojedinca može pomoći da se više zaokruži prikaz simptoma. Također može pomoći u izbjegavanju pogrešne dijagnoze.

                                                                          Oduzeti

                                                                          Samo dijagnosticiranje ADHD-a nije namjeravan ishod bilo kojeg ADHD testa.

                                                                          Svatko tko sumnja da oni ili njihovo dijete imaju simptome ADHD -a trebali bi zakazati sastanak sa svojim liječnikom i stručnjaka za mentalno zdravlje za dijagnozu. Čak i ako je osoba samoanalizirala svoje ponašanje prije posjete, psiholog će često preporučiti ponovno testiranje pod njihovim vodstvom.

                                                                          Ljestvica ocjenjivanja Connersa nije savršena, niti je bilo koja druga ljestvica ADHD ocjene. Ali kada se pravilno koristi i pod vodstvom medicinskog zdravstvenog radnika, to može ponuditi ljudima način da bolje razumiju ponašanje svog djeteta i moguće simptome ADHD -a.
                                                                          Dodaj i ADHD: Postoji li razlika?

                                                                          Deficit pažnje i poremećaj hiperaktivnosti mogu utjecati na sposobnost osobe da obrati pažnju i njihovo ponašanje. Često utječe na djecu, ali i odrasli to mogu imati.

                                                                          Oko 1 od 20 djece U Sjedinjenim Državama imaju deficit pažnje i poremećaj hiperaktivnosti (ADHD). Također može utjecati na odrasle osobe. Stanje može predstavljati izazove u učenju i aktivnostima.

                                                                          Ljudi ponekad koriste izraz ADHD naizmjenično s poremećajem deficita pozornosti (ADD), da bi se odnosili na ADHD bez hiperaktivnosti.

                                                                          Međutim, Američko psihijatrijsko udruženje (APA) prepoznaje samo ADHD.

                                                                          U Dijagnostički i statistički priručnik mentalnih poremećaja (DSM-5) ne pruža kriterije za dodavanje. Liječnici sada razmatraju dodavanje zastarjelog izraza.

                                                                          Što su ADHD i dodajte?

                                                                          ADHD opisuje neurorazvojni poremećaj koji sadrži različite simptome. Oni mogu uključivati lošu pažnju, hiperaktivnost i lošu kontrolu impulsa.

                                                                          Za dijagnozu ADHD -a, simptomi moraju biti dovoljno ozbiljni da ometaju funkcioniranje osobe.

                                                                          Tipovi

                                                                          Postoje tri podvrste ADHD -a:

                                                                          Pretežno nepažljivi ADHD sadrži zaboravnost, dezorganizaciju i nedostatak fokusa. Ovo je ranije bilo poznato kao ADD.

                                                                          Pretežno hiperaktivno-impulzivni ADHD uključuje nemir i impulzivne odluke, ali ne i nepažnju.

                                                                          Kombinirani ADHD sadrži nepažnju, hiperaktivnost i impulsivnost.

                                                                          Simptomi

                                                                          Znakovi i simptomi ADHD -a variraju ovisno o vrsti poremećaja.

                                                                          U DSM-5 Navodi dijagnostičke kriterije za niz mentalnih stanja, uključujući ADHD.

                                                                          Nepažljivi ADHD (prethodno dodajte)

                                                                          Ljudi s ovim oblikom ADHD -a (prethodno dodaju) neće imati znakove hiperaktivnosti, ali mogu imati sljedeće simptome:

                                                                            Hiperaktivno-impulzivni ADHD

                                                                            Osobe s hiperaktivnim impulzivnim ADHD-om imat će sljedeće simptome:

                                                                            Oni će pokazati znakove:

                                                                              Dobar fokus na neke zadatke

                                                                              Osobe s ADHD -om često će redovito imati problema s neorganizacijom i zaboravnošću. Oni se također mogu boriti da se usredotoče na stvari koje im nisu važne.

                                                                              Međutim, ako ih tema zanima, mogu Usredotočite se na to u potpunosti, Isključivanje svega ostalog.

                                                                              Bit će najteže usredotočiti se prilikom obavljanja redovitih, manje zanimljivih zadataka, poput rublja, raditi domaće zadatke ili čitanje ureda.

                                                                              Dijagnoza

                                                                              Pokazivanje bilo kakve kombinacije gore navedenih simptoma nije dovoljno za dijagnozu ADHD -a. Osoba koja propušta sastanak ili puno govori ne mora nužno imati ADHD.

                                                                              Do imati dijagnozu::

                                                                                Važna je i ozbiljnost simptoma.

                                                                                Svi s vremena na vrijeme zaboravljaju svoje ključeve, a mnoga djeca ne vole raditi domaće zadatke. U osobi s ADHD -om, međutim, ti simptomi ozbiljno utječu na njihov društveni, školski ili radni život.

                                                                                Simptomi će također biti neprimjereni za razvojnu razinu osobe. Primjer za to bi mogao biti srednjoškolac koji se redovito penje na tablicu učionice.

                                                                                Simptomi se moraju pojaviti i u više okruženja, poput škole, rada, kuće i u socijalnim situacijama. Treba biti jasnih dokaza da simptomi ometaju kvalitetu života pojedinca.

                                                                                Liječnik će također razmotriti može li drugi poremećaj objasniti ove simptome.

                                                                                Na primjer:

                                                                                  S mogućim slučajevima ADHD -a ili dodavanja djece, školski psiholog može promatrati djetetovo ponašanje u njihovom okruženju u učionici, kako bi se postavila pravilna dijagnoza.

                                                                                  Ostala stanja sa sličnim simptomima

                                                                                  Ponašanja također ne smiju biti posljedica drugog poremećaja.

                                                                                  Poremećaji raspoloženja, anksioznost poremećaji, poremećaji ličnosti, i disocijativni poremećaji mogu pokazati slične simptome za dodati ili ADHD.

                                                                                  Djeca s ADHD -om imaju veći rizik od drugih poremećaja. U Centri za kontrolu i prevenciju bolesti (CDC) Procijenite da oko dvije trećine cijele djece s ADHD-om imaju i druge poremećaje.

                                                                                  Dijete s ADHD -om također može imati problema s ponašanjem, uključujući:

                                                                                    Ovi drugi poremećaji mogu otežati dijagnozu ili liječenje ADHD -a. Također mogu otežati dijete da funkcionira i uklapa, a može dodati pritisak na roditelje i učitelje.

                                                                                    Postavljanje temeljite dijagnoze povećava šanse za početak odgovarajućeg liječenja u ranim fazama. Odgovarajući tretman može olakšati upravljanje ADHD -om i njegovim učincima.

                                                                                    Liječenje

                                                                                    Mjere života i lijekovi mogu pomoći. Liječnik će savjetovati o mogućnostima liječenja za liječenje ADHD -a.

                                                                                    Roditelji može potaknuti I pomoći djeci prema:

                                                                                      Ostale mjere života koje mogu pomoći uključivati:

                                                                                        Kada posjetiti liječnika

                                                                                        Ako osoba pokaže bilo koji od gore navedenih simptoma, a čini se da ti simptomi suzdržavaju svoj napredak u školi ili na poslu ili ometaju odnose, možda je dobra ideja potražiti medicinsku pomoć.

                                                                                        Kvalificirani zdravstveni radnik mora provesti bilo kakvu dijagnozu ADD ili ADHD. Oni će odlučiti hoće li pojedinac ispuniti potrebne kriterije.

                                                                                        ADHD kod odraslih i djece

                                                                                        Simptomi ADHD -a mogu se promijeniti kako ljudi sazrijevaju. Odrasli i djeca mogu osjetiti iste simptome na različite načine.

                                                                                        Hiperaktivnost

                                                                                        Djeci Sa simptomima hiperaktivnosti vjerojatnije je da će se stalno pojaviti “u pokretu”.

                                                                                        Oni mogu trčati, penjati se i igrati se pretjerano, čak i kad je neprimjereno. U učionicama mogu ustati, neprestano uzrokovati distrakcije i pretjerano razgovarati.

                                                                                        Djeca će se često vrtjeti u svom sjedalu, trzajte se, igrati se s stvarima u rukama i imati problema sa sjedenjem.

                                                                                        Kod odraslih, Hiperaktivnost se može pokazati kao osjećaj stalnog nemira. Osim toga, osoba može stalno dodirnuti noge, igrati se olovkom ili fidget.

                                                                                        Oni mogu preći s posla na posao na prvom znaku dosade i ostaviti nezanimljive projekte napola završene. I dalje im je teško sjediti mirno duže vrijeme.

                                                                                        Impulzivnost

                                                                                        Impulzivna ponašanja pojavljuju se kod odraslih i djece na nešto drugačije načine.

                                                                                        Djeci Često se pojavljuju nepristojni dok izmuče odgovore, pomaknu se na prednjem dijelu linije, prekidaju druge ili trče ispred prometa bez gledanja.

                                                                                        Kod odraslih, Impulzivna ponašanja mogu uključivati:

                                                                                          Oni također mogu reći što im pada na pamet bez razmišljanja o tome može li to uvrijediti ili povrijediti osjećaje druge osobe.

                                                                                          Nepažljivost

                                                                                          U djeci, Nepažnja može dovesti do:

                                                                                            U odraslih simptomi nepažnje su slični, ali oni se pojavljuju na različite načine.

                                                                                            Odrasli svibanj:

                                                                                              Oduzeti

                                                                                              Simptomi ADHD -a i dodavanje preklapanja, ali oni su različita stanja. Osoba s ADD -om nema problema s hiperaktivnošću, samo s obraćanjem pažnje.

                                                                                              Trenutni dijagnostički kriteriji ne nabrajaju dodavanje kao zasebno stanje, već grupiraju simptome pod nazivom nepažljivi ADHD.

                                                                                              Ljudi s ADHD -om i ADD -om mogu se suočiti s poteškoćama u svom svakodnevnom životu, kako u djetinjstvu, tako i kao odrasli.

                                                                                              Može potrajati neko vrijeme da dobijete ispravnu dijagnozu, ali kad to učinite, liječnik može pomoći osobi kroz promjene u načinu života i eventualno lijekove.
                                                                                              Savjeti za roditeljstvo za ADHD: 21 načina za pomoć

                                                                                              Dovođenje djeteta s poremećajem hiperaktivnosti s nedostatkom pažnje ili ADHD -a dolazi s vlastitim izazovima. Ne postoje tvrda i brza pravila, jer ADHD može imati različite stupnjeve ozbiljnosti i simptoma. Međutim, djeca mogu imati koristi od pristupa usmjerenih na osobu ili prilagođene.

                                                                                              ADHD može uzrokovati da dijete ima lošu kontrolu impulsa, što može dovesti do izazovnog ili neprimjerenog ponašanja. Ali važan korak za roditelje je prihvatiti da ADHD jednostavno predstavlja funkcionalnu razliku u mozgu. To ne znači da njihovo dijete ne može naučiti ispravno od pogrešnog, već da će možda trebati pronaći druge načine kako podržati svoje dijete u razvoju pozitivnog ponašanja.

                                                                                              Roditelji i njegovatelji morat će prilagoditi vlastite načine interakcije s djetetom. To uključuje govor, geste, emocionalni jezik i fizičko okruženje.

                                                                                              Za dijete s ADHD -om, dosljednost je od vitalnog značaja. Koristeći potporni i strukturirani pristup, izazovno ponašanje može biti ograničeno, a dijete može procvjetati.

                                                                                              Dvadeset i jedan savjet za roditeljstvo za ADHD

                                                                                              Sljedeći savjeti su sastavljeni kako bi se roditeljima pomogli da smanje razarajuće ponašanje i bave se izazovima povezanim s ADHD -om.

                                                                                              1. Neka bude zanimljivo

                                                                                              Kad dijete s ADHD -om obavlja složen zadatak, manje je vjerojatno da će se odvratiti. Djeca s ADHD -om često se ometaju ako zadatak nije dovoljno izazovan. Ovo se zove distraktivnost.

                                                                                              Suprotnost distraktivnosti je hiperfokus, Što je kada je dijete usredotočeno na točku da nije svjesno svoje okoline. Hyperfocus također može biti izazovan, ali može omogućiti djetetu da obavi važne zadatke.

                                                                                              Mnogi hobiji i poslovi zahtijevaju visok stupanj fokusa, pa ako dijete uživa izazovne aktivnosti i može se usredotočiti dok ih radi, vrijedi ih potaknuti da nastave.

                                                                                              2. Pohvaliti i ohrabriti

                                                                                              Dobro ponašanje treba ojačati pohvalom. Jednako je važno da djeca s ADHD -om nauče koja su ponašanja prihvatljiva primajući pohvale, jer je za njih da nauče što je neprihvatljivo.

                                                                                              3. Osigurati strukturu

                                                                                              Pružanje strukture s dnevnim rasporedom može ograničiti nagle distrakcije. Znajući što očekivati može biti umirujuće za djecu s ADHD -om. To može biti i dobar način da se odgovornost uvede u život djeteta.

                                                                                              4. Potaknite vježbanje

                                                                                              Izgaranje viška energije kroz vježbanje može vam pomoći:

                                                                                                Roditelji mogu potaknuti fizičku aktivnost pružanjem aktivnih igračaka, poput kuglica i preskakanja konopa, podučavajući svoje dijete da vozi bicikl ili ih upiše u timski sport.

                                                                                                Djeca također imaju veću vjerojatnost da će razviti fizički aktivne navike ako su njihovi roditelji dobri uzori na ovom području. Polazak na obiteljske izlete ili igranje na otvorenom može pomoći djetetu s ADHD -om troše višak energije i izgradi zdrave navike za budućnost.

                                                                                                5. Vježbajte dobru higijenu spavanja

                                                                                                Istraživanje pokazao je da spavanje niske kvalitete može imati negativan utjecaj na simptome ADHD -a. Spavanje dobre kvalitete može pomoći u regulaciji razine energije sljedećeg dana. Također se može poboljšati stres i raspoloženje.

                                                                                                U tu svrhu roditelji će možda htjeti pokušati uključiti redovne sate spavanja u strukturu dana.

                                                                                                6. Razbiti zadatke dolje

                                                                                                Za nekoga s ADHD-om, neki se zadaci mogu osjećati previše složeno i izvan njega. Gdje je to moguće, razbijte zadatke na ostvarive ciljeve. Kao i pojednostavljenje slike, to može regulirati emocije povezane s uspjehom ili neuspjehom.

                                                                                                Ako je od djeteta zamoljeno da očisti svoju sobu, na primjer, možda će biti korisno razbiti to na manje zadatke, poput izrade kreveta, stavljanja bilo koje igračke na pod u skladištenje ili presavijanje odjeće.

                                                                                                7. Razmislite glasno

                                                                                                Djeca s ADHD -om Često nedostaje kontrola impulsa. To znači da mogu reći ili učiniti nešto bez razmišljanja. Natjerati ih da pauziraju i glasno izgovaraju ono što misle mogu imati nekoliko prednosti.

                                                                                                To može omogućiti roditelju da nauči obrasce razmišljanja svog djeteta. Također može djetetu dati vremena da razmotri njihovu misao i hoće li ili ne djelovati.

                                                                                                8. Neka ometaju minimalno

                                                                                                Ako se dijete lako odvrati, isplati se zadržati njihovu okolinu. Ovisno o djetetovim preferencijama, radija ili televizori mogu se odbiti ili isključiti.

                                                                                                Važno je da ih rade na zadacima od mamaca televizora ili igara, a igračke bi trebale odložiti kad nešto rade u svojoj spavaćoj sobi.

                                                                                                9. Objasnite, a ne zapovijed

                                                                                                Roditelj ili njegovatelj mogu navesti razloge za ono što pitaju, gdje je to dob prikladno za dijete. Neka bude jednostavno, ali očekujte da će od njega tražiti da će razraditi.

                                                                                                Objašnjenje razloga za obavljanje zadatka može ublažiti brigu i zbunjenost u djetetu s ADHD -om. Kada objašnjava stvari, osoba bi trebala koristiti pozitivan i jasan jezik.

                                                                                                Objašnjenje razloga za traženje djeteta da izvrši zadatak također je poštovano, a samopoštovanje je presudno ako dijete smatra da se može razlikovati od drugih.

                                                                                                10. Uvedite vrijeme čekanja

                                                                                                Ideja koja stoji iza vremena čekanja slična je razmišljanju glasno. Ako dijete čeka nekoliko sekundi prije nego što govori ili djeluje kad ima razmišljanja, ima vremena za razmatranje je li to prikladno.

                                                                                                Ovo će trebati puno prakse, ali može se isplatiti, i može im dati stvarnu prednost u njihovom društvenom životu.

                                                                                                11. Nemojte se preplaviti

                                                                                                Kad je roditelj pretjerano pod stresom, ne samo da njihova dobrobit trpi, već i manje učinkovito u podršci njihovom djetetu.

                                                                                                Ako radno opterećenje i obveze osobe postanu neodoljivi, može biti korisno tražiti podršku. Prijatelji, obitelj ili lokalne ADHD grupe potencijalni su izvori pomoći. Čak i samo ispuštanje jedne stvari iz tjednog rasporeda osobe može smanjiti stres.

                                                                                                12. Izbjegavajte korištenje negativnog jezika

                                                                                                Pozitivne povratne informacije mogu pomoći u izgradnji djetetovog samopouzdanja.

                                                                                                Dijete s ADHD -om može osjećati da im se ne sviđa ili da uvijek rade stvari pogrešno. Ojačanje to negativnim jezikom može biti štetno i pogoršati ometajuće ponašanje.

                                                                                                Nemoguće je cijelo vrijeme biti pozitivan, pa je ključno da roditelj pronađe izlaz koji će izraziti svoje zabrinutosti ili brige. Ovo bi mogao biti prijatelj, partner ili terapeut.

                                                                                                Postoje i internetske skupine u kojima roditelji djece s ADHD -om mogu razgovarati o svojim izazovima s ljudima u sličnim situacijama.

                                                                                                13. Ne dopustite da ADHD bude u kontroli

                                                                                                Iako se mogu izvršiti neke naknade, ADHD ne opravdava loše ponašanje. Djeca i roditelji trebaju granice, a bitno je da djeca saznaju da uvijek postoje posljedice kada se loše ponašaju.

                                                                                                Te bi posljedice trebale biti prikladne i dosljedne. Ako dijete vidi da roditelj ne slijedi uvijek posljedice, to može potaknuti nepristojno ponašanje.

                                                                                                14. Odaberite svoje bitke

                                                                                                Živjeti s djetetom koje može pokazati hiperaktivno i impulzivno ponašanje može biti stalan izazov. Ako se roditelj riješi svakog problema, svaki dan bi bilo stresno i neugodno za sve.

                                                                                                Učenje puštanja manjih stvari dugoročno može ublažiti stres i pomoći roditelju da se usredotoči na suzbijanje važnijeg ponašanja.

                                                                                                15. Ne vidite druge odrasle osobe kao neprijatelja

                                                                                                Prirodno je da se roditelji osjećaju zaštitno, ali kad dijete ima ADHD, može se činiti da ih drugi njegovatelji ne razumiju ili ih nije dovoljno briga. Dobra komunikacija može pomoći u rješavanju ovog problema.

                                                                                                Može vam pomoći razgovarati s svima koji vaše dijete ima kontakt o ADHD -u, objašnjavajući njihove sklonosti i opisivanje najučinkovitijih intervencija za izazovno ponašanje.

                                                                                                16. Nastavite raditi na izmjeni ponašanja

                                                                                                Ako su poboljšanja ponašanja zaustavila ili izgleda da su dosegla njihovu granicu, nastavite pokušavati. Djeca s ADHD -om imaju ogroman potencijal.

                                                                                                Možda se treba prilagoditi strategiji ili čak samo zastati. Djeca prolaze kroz mnoge skokove u razvoju, a ponekad i visoravan.

                                                                                                Važno je biti strpljiv i nastaviti pokušavati napraviti pozitivne promjene, čak i ako im treba vremena.

                                                                                                17. Pronađite specijalističku podršku

                                                                                                ADHD terapeut može pomoći u roditeljskom stresu, osim djetetovog ponašanja. Kao i profesionalna pomoć, postoje i mnoge lokalne i nacionalne grupe za podršku. Ulaz drugih roditelja u sličnoj situaciji može biti od neprocjenjivih vrijednosti.

                                                                                                18. Odmoriti se

                                                                                                Provesti cijeli dan usredotočujući se na bilo koje dijete može biti iscrpljujuće. Odvojite pauze gdje je to moguće, bilo uređivanjem dadilice ili trgovanjem odgovornosti s partnerom. Što više energije ima roditelj, to se bolje može nositi sa stresom.

                                                                                                19. Ostani miran

                                                                                                Preostala mirna omogućava mozgu da se riješi problema i bolje komunicira. Postoji mnogo načina da roditelj ostane miran u izazovnim situacijama. Te strategije uključuju:

                                                                                                  20. Sjetite se da se sva djeca ponašaju

                                                                                                  Može biti lako pomisliti da je sve izazovno ponašanje uzrokovano ADHD -om, ali svu djecu ponekad loše ponašaju. Naučite koja ponašanja trebaju upravljati, a koji su normalni dijelovi odrastanja.

                                                                                                  21. Budite dobri prema sebi

                                                                                                  Može biti primamljivo zamisliti da se svi ostali bolje nose, ali ako osoba razgovara s drugim roditeljima djece s ADHD -om, vjerojatno će se osjećati na isti način.

                                                                                                  Roditelji djece s ADHD -om trebali bi pokušati shvatiti izazove koje su prevladali i ponositi se onim što su postigli.

                                                                                                  Što reći djeci o ADHD -u

                                                                                                  Prosječno vrijeme dijagnoze ADHD -a je 7 godina star. Može se činiti teškim razgovorom, ali razgovor s djetetom o ADHD -u može biti korisno i za dijete i za roditelja.

                                                                                                  Roditelj bi trebao koristiti jezik koji odgovara dobi i izbjegavati davanje previše nepotrebnih detalja.

                                                                                                  Razgovori o ADHD -u mogu se nastaviti događati kako se dijete razvija, a dijete će možda biti znatiželjno saznati više o svom stanju.

                                                                                                  Sljedeće su izjave dobra mjesta za početak razgovora o ADHD -u s djetetom:

                                                                                                  ADHD nije mana

                                                                                                  ADHD nije slabost, mana ili znak da je dijete “loše.”To se razlikuje od druge djece, ali te razlike trebaju biti slavljene.

                                                                                                  Slično mnogim uvjetima, uz pravu podršku, ADHD ne mora negativno utjecati na život osobe.

                                                                                                  ADHD ne utječe na inteligenciju

                                                                                                  Imati ADHD ne znači da dijete nije tako pametno kao njihovi razrednici ili braća i sestre. Kada je razgovarao sa starijom djecom, može im pomoći da ih podsjetimo da su neki od najvećih mislilaca u modernoj povijesti imali ADHD, uključujući Alberta Einsteina i Thomasa Edisona.

                                                                                                  Ljudi s ADHD -om mogu uspjeti u životu

                                                                                                  Može pomoći djeci da pruži pozitivne uzore ljudi s ADHD -om koji su bili uspješni. To se može kretati od susjedstva, prijatelja ili člana obitelji koji rade u poslu koji vole, do slavne osobe, poput Will Smitha ili Solange Knowles.

                                                                                                  Nisu sami

                                                                                                  Više od 1 od 10 djece imati ADHD u Sjedinjenim Državama. Ostali izvori sugeriraju da to može biti čak 1 do 5 ili 20 posto.

                                                                                                  Imati ADHD može se osjećati izolirajući za dijete, tako da može pomoći da se obratite grupama koje rade s drugom djecom s istim i sličnim uvjetima.

                                                                                                  Ljetni kampovi i programi nakon škole prilagođeni djeci s ADHD-om dostupni su u mnogim regijama. Ova okruženja koja podržavaju mogu pomoći djetetu da razvije svoje socijalne vještine i bori se protiv osjećaja izolacije.

                                                                                                  Oduzeti

                                                                                                  Istraživanje u ADHD je u tijeku. Bez obzira na to je li medicinski, psihološki ili sociološki, novi se načini života sa stanjem stalno testiraju.

                                                                                                  Postoji više društvenog prihvaćanja ADHD -a nego ikad prije, a podrška roditeljima i drugim njegovateljima raste.

                                                                                                  Život će možda trebati više planiranja i razmišljanja s djetetom koje ima ADHD. Može, međutim, biti jednako ugodno i ispunjeno.
                                                                                                  Je li bihevioralna terapija učinkovit tretman za ADHD?

                                                                                                  Poremećaj hiperaktivnosti deficita pozornosti (ADHD) je neurorazvojno stanje koje može utjecati na ponašanje. Bihevioralna terapija može pomoći u upravljanju simptomima ADHD-a potičući korisne promjene i poboljšavajući samokontrolu i samopoštovanje.

                                                                                                  Tretmani za ADHD obično uključuje Lijekovi i psihoterapija. Bihevioralna terapija je vrsta psihoterapije koja može pomoći osobi s ADHD -om razviti ili poboljšati širok raspon vještina kako bi upravljala izazovima povezanim s ponašanjem. Također može pomoći roditeljima i drugim njegovateljima da razvije konstruktivne načine kako odgovoriti na djecu s ADHD -om.

                                                                                                  Učinkovitost terapije varira od osobe do osobe, a liječnik također može preporučiti lijekove kako bi se postigli najbolji rezultati.

                                                                                                  U ovom članku opisujemo što je bihevioralna terapija, koliko je učinkovita ADHD, i koje tehnike koriste različite vrste bihevioralne terapije.

                                                                                                  Što je bihevioralna terapija?

                                                                                                  Bihevioralna terapija kišobran je pojam za različite oblike terapije koji se fokusiraju na ponašanje osobe.

                                                                                                  Cilj je pomoći osobi da identificira nezdravo ili štetno ponašanje i Promijenite ove usvajanjem korisnog ponašanja umjesto toga. Temelji se na ideji da osoba uči obrasce ponašanja i stoga može naučiti nove, iako učenje i jačanje takvih ponašanja može potrajati.

                                                                                                  Uobičajeni oblici bihevioralne terapije mogu uključivati Kognitivna bihevioralna terapija (CBT) i Dijalektička bihevioralna terapija (DBT).

                                                                                                  Koliko je učinkovito za ljude s ADHD -om?

                                                                                                  Određena ponašanja povezana s ADHD -om mogu biti razorna i izazovna. Lijek mogu pomoći kontrolirati osnovne simptome, dok bihevioralna terapija Cilj podučavati ili poboljšati korisne vještine i strategije suočavanja.

                                                                                                  Različiti oblici bihevioralne terapije može pomoći osoba:

                                                                                                    Iako je istraživanje često u ranoj fazi, sve je više dokaza da je bihevioralna terapija učinkovita komponenta liječenja ADHD -om.

                                                                                                    U Centri za kontrolu i prevenciju bolesti (CDC) Imajte na umu da trening roditelja i trening ponašanja kod male djece koji imaju ADHD mogu pomoći kod simptoma. Ovo može zahtijevati njegovatelje, učitelje i terapeute da zajednički uspostave pravila i definiraju pozitivno ponašanje.

                                                                                                    A 2016 studija, U međuvremenu, utvrdio je da je CBT učinkovit tretman za adolescente s ADHD -om koji nije dobro reagirao na lijekove. Sličan Studija 2018 zaključili da studenti s ADHD -om imaju koristi od CBT -a. Istraživači su izvijestili da su sudionici doživjeli manje teške simptome i poboljšali “izvršno funkcioniranje”, širok skup vještina koje pomažu ljudima da izvrše zadatke, upravljaju vremenom i kontroliraju emocije i ponašanje.

                                                                                                    Odrasli s ADHD -om također mogu dobro odgovoriti na CBT. A Pregled 2016, Na primjer, pronašli su sve veće dokaze da CBT može pomoći u smanjenju simptoma kod odraslih.

                                                                                                    Osim toga, odrasli s ADHD -om su vjerojatnije doživjeti anksioznost i depresija Koga se CBT može pozabaviti.

                                                                                                    Saznajte više o ADHD -u i vezama ovdje.

                                                                                                    Djeluje li za sve uzraste?

                                                                                                    Kao što gore navedeno istraživanje, neki oblik bihevioralne terapije može koristiti osobi bilo koje dobi s ADHD -om – a može pomoći i njegovateljima.

                                                                                                    Na primjer, CDC izvještava da obuka u osnovnoj bihevioralnoj terapiji može biti korisna za njegovatelje djece mlađe od 12 godina s ADHD -om. Obuka može naučiti roditelje i druge njegovatelje da pružaju strukturu i podršku koju dijete zahtijeva, a istovremeno podučava dijete korisnog ponašanja.

                                                                                                    Dob u kojoj je dijete spremno za vlastitog terapeuta može se razlikovati, ali prosječna dob je otprilike 8–10 godina. Od ove točke do odrasle dobi, osoba može izravno raditi s terapeutom kako bi ispunila svoje ciljeve ponašanja.

                                                                                                    Koji su najbolji tipovi za ADHD?

                                                                                                    Postoji mnogo oblika bihevioralne terapije, a najučinkovitiji ovisi o čimbenicima specifičnim za svaku osobu. Netko s ADHD -om mogao bi razmotriti:

                                                                                                    CBT

                                                                                                    To se usredotočuje na misli i ponašanja osobe. To može omogućiti Osoba koja će promijeniti obrasce negativnih misli u pozitivne promjenom načina na koji gledaju izazove. To može pomoći ljudima s ADHD -om da pronađu učinkovitije pristupe upravljanju vremenom, organizacijom, planiranjem i kontrolom impulsa. CBT također može pomoći osobi da pronađe korisnije načine upravljanja emocijama i stresom.

                                                                                                    DBT

                                                                                                    To pomaže ljudima da toleriraju i reguliraju svoje emocije. Cilj DBT -a je naučiti ljude tehnike koje im pomažu da razumiju njihove emocije, kao i primjenjive načine upravljanja emocijama i promjenu ponašanja. Ovo može Pomoći u sprečavanju impulzivni ili samodestruktivni obrasci ponašanja.

                                                                                                    Treniranje

                                                                                                    Ovo je praktična intervencija koja posebno cilja na područja poteškoće za osobu s ADHD-om-područja kao što su planiranje, upravljanje vremenom, postavljanje ciljeva, organizacija i rješavanje problema. Treneri pružaju praktične vještine naučiti Ljudi s ADHD -om kako prevladati ove izazove.

                                                                                                    Neurofeedbec

                                                                                                    To uključuje mjerenje moždane aktivnosti i pokušaj da je promijeni kako bi se smanjio simptomi ADHD -a. Ljudi s ADHD -om tipično Prikažite manje aktivnosti u područjima mozga povezanih s osobnošću, ponašanjem i učenjem. Neurofeedback ima za cilj promijeniti ponašanje povećanjem aktivnosti u tim područjima mozga.

                                                                                                    Saznajte više o neurofeedback -u za ADHD.

                                                                                                    Koje su neke uobičajene tehnike?

                                                                                                    Iako se svaka metoda bihevioralne terapije razlikuje, oni se preklapaju u korištenju tehnika operativnih i klasičnih kondicioniranja.

                                                                                                    Operativni kondicioniranje temelji se na pojačanju. Cilj mu je naučiti i nagraditi pozitivna ponašanja kako bi ih napravili vjerojatnije da se pojavi. Klasično kondicioniranje je proces učenja u kojem ljudi povezuju dva podražaja kako bi postigli određeni učinak. Na primjer, povezivanje određenog zvuka sa sna može pomoći osoba se osjeća uspavano nakon što je čula taj zvuk.

                                                                                                    Nakon što je identificirao problematično ponašanje, osoba i njihov terapeut mogu razviti plan za rješavanje i zamijeniti pozitivno ponašanje. To bi moglo uključivati nagradu za prelazak na korisnije ponašanje i posljedice za nastavak s problematičnim.

                                                                                                    Dijete s ADHD -om može imati koristi od cilja. Pokazivanje pozitivnog ponašanja pomakne dijete korak bliže nagradi na grafikonu, dok ih problematično ponašanje vraća. Vidjeti njihov napredak može djetetu pružiti osjećaj postignuća dok rade na svom cilju.

                                                                                                    Kada očekivati rezultate

                                                                                                    Bihevioralna terapija za ADHD nije brzo rješenje; Potrebno je vrijeme i disciplina da biste vidjeli rezultate.

                                                                                                    Promjena misli i obrasca ponašanja zahtijeva redovito napor, i iako može pomoći u postavljanju vremenskih ograničenja za određene prekretnice, tempo napretka ovisi o čimbenicima specifičnim za svaku osobu i koliko je učinkovit tretman za njih.

                                                                                                    Radeći blisko s terapeutom, ljudi s ADHD -om mogu vidjeti poboljšanja simptoma i osjećati više kontrole nad njima. Čak i nakon poboljšanja poboljšanja, važno je ostati u skladu s sustavom nagrade i posljedica kako biste izbjegli povratak.

                                                                                                    Kombinacija s lijekovima

                                                                                                    Liječnici Često preporučiti Bihevioralna terapija za ADHD zajedno s drugim tretmanima, poput lijekova. Stimulanti ili nestimulantni lijekovi mogu se baviti neurološkom komponentom poremećaja, poput povećanja razine važnih neurotransmitera u mozgu.

                                                                                                    Bihevioralna terapija može dobro nadopuniti lijekove, pogotovo kada su sami lijekovi neučinkoviti.

                                                                                                    Sažetak

                                                                                                    Bihevioralna terapija za ADHD uključuje identificiranje problematičnog ponašanja i rad na zamjeni pozitivnih. Istraživanja sugeriraju da je bihevioralna terapija učinkovit način upravljanja simptomima ADHD -a kod djece, tinejdžera i odraslih.

                                                                                                    Liječnik može sugerirati da osoba s ADHD -om također uzima lijekove za najučinkovitije rezultate.
                                                                                                    ADHD lijek Lisdexamfetamin Dimilat (LDX) pokazuje obećanje za djecu i adolescente

                                                                                                    Komentiraj