Je li dijabetes tipa 2 reverzibilan?

Dijabetes tipa 2 reverzibilan je pod određenim uvjetima, ovisno o načinu života osobe. Samo lijekovi ne preokreću ih. Ako osoba ne izvrši zdrave promjene u načinu života, dijabetes tipa 2 će napredovati i na kraju će im trebati više lijekova za upravljanje.

Međutim, ako se netko uključi u zdrave načine života, poput jedenja prehrane s niskokalorijom i redovitog vježbanja, njihov dijabetes može se smanjiti i ući u remisiju. Ljudi bi također trebali napomenuti da dijagnoza predijabetesa ne znači nužno da je razvoj dijabetesa tipa 2 neizbježno. Prema Centri za prevenciju i kontrolu bolesti (CDC), Ljudi također mogu preokrenuti predijabetes unošenjem načina života.

Nastavite čitati kako biste saznali više o mogućnosti da ljudi preokrenu dijabetes tipa 2, kao i savjeti za prehranu, zdravlje i prevenciju.

Je li reverzibilan?

Dijabetes tipa 2 je vrlo čest. U Međunarodna federacija dijabetesa izvještava da je 463 milijuna odraslih osoba imalo stanje u 2019. godini, što je rezultiralo 4.2 milijuna smrti iste godine.

U skladu s tim, ljudi s dijabetesom tipa 2 mogu učiniti mnoge stvari za kontrolu i upravljanje stanjem. A 2020. Studija napominje da načine života mogu spriječiti dijabetes tipa 2, ali također imati potencijal da ga preokrene. To je poznato i kao remisija. U stvari, dokazi koji podržavaju vrijednost takve prakse toliko su značajni da ih autori studije nazivaju “Lifestyle Medicinom.”

Dok studija navodi dokaz da prehrana s niskokalorijom može pomoći u preokretu dijabetesa tipa 2, tvrdi da postoji vrhunska strategija. Prema autorima, veza između dijabetesa tipa 2 i pretilosti ne uključuje samo višak tjelesne težine. Radije, višak masnoće trbuha posebno igra istaknutu ulogu.

Imajući to u vidu, autori kažu da je strategija za reverziranje dijabetesa koja uključuje vježbanje bolji pristup. Oni to temelje na drugim nalazi koji ukazuju na kombinaciju prehrane i vježbanja smanjuje masnoću u trbuhu. Autori također primjećuju da vježbanje smanjuje razinu glukoze u krvi i poboljšava osjetljivost inzulina, hormona koji regulira šećer u krvi.

Zdravo načine života mogu suzbiti epidemiju dijabetesa tipa 2, zaključuju autori. Dok se zalažu za ljude koji slijede prehranu i vježbanje s niskokalorijom, dodaju da bi takve prakse trebale uključivati ljude koji dobivaju dovoljno spavanja, suzdržavanje od pušenja i praćenje unosa alkohola.

Ove načine života mogu također preokrenuti predijabetes. U tom je stanju osoba malo povišeni šećer u krvi i povećan je rizik od razvoja dijabetesa tipa 2. U CDC napominje da slijedeći zdravu težinu i redovito vježbanje mogu ponuditi ovu korist.

Saznajte više o predijabetesu ovdje.

Što je “remisija”?

Remisija je preferirani izraz za preokret dijabetesa. To je zato što se dijabetes tipa 2 uvijek može vratiti. Kad je netko u remisiji, njihov se A1C smanjio na razinu pojedinca koji nema dijabetes tipa 2, što je manje od 6.5%.

A1C odražava prosječnu razinu šećera u krvi za najnovije 2–3 mjeseca. Liječnici koriste A1C test za dijagnosticiranje i praćenje napretka stanja.

Osim donjeg A1c, osoba u remisiji više ne treba uzimati lijekove protiv dijabetesa.

Po čemu se tip 1 razlikuje od tipa 2?

U CDC Navodi nekoliko razlika između dijabetesa tipa 1 i tipa 2:

Karakterističan Dijabetes tipa 1 Dijabetes tipa 2
Fiziologija Tijelo prestaje izrađivati inzulin. Tijelo čini inzulin, ali ne koristi ga dobro, tako da ne može održavati normalnu razinu šećera u krvi.
Postotak ljudi s dijabetesom 5–10% 90–95%
Početak simptoma Simptomi se brzo razvijaju. Simptomi se razvijaju tijekom mnogo godina.
Kad je dijagnosticiran Liječnici to obično dijagnosticiraju kod djece, tinejdžera i mladih odraslih. Liječnici ga obično dijagnosticiraju kod odraslih, ali sve više dijagnosticiraju u djeci, tinejdžerima i mladima.
Liječenje Liječenje uključuje svakodnevni inzulin. Liječenje uključuje prehranu, lijekove, inzulin ili kombinaciju.
Prevencija Ne postoji poznata prevencija. Prevencija je moguća s promjenama zdravih načina života.

Savjeti za prehranu i zdravlje

U CDC Pruža savjete za zdravlje prehrane i samooskrbe za osobe s dijabetesom. Preporuke za prehranu uključuju:

    Briga o sebi također je važna za život s dijabetesom. Savjeti uključuju:

      Savjeti za prevenciju

      U Nacionalni institut za dijabetes i probavne i bubrežne bolesti Nudi ljudima sljedeći savjeti za prevenciju dijabetesa tipa 2:

        Sažetak

        Dijabetes tipa 2 može ući u remisiju ako traže i održava zdravu težinu, kao i uključivanje u redovito vježbanje.

        Slijedom hranjive prehrane može pomoći osobi s kontrolom težine. U jednom obroku, to uključuje punjenje pola tanjura voćem i povrćem, četvrtinu cjelovitim žitaricama i četvrtinu s mršavim proteinima, poput graha ili piletine bez kože.

        Također je korisno da se netko s dijabetesom tipa 2 suzdržava od pušenja i praćenja njihovog krvnog tlaka. Upravljanje stresom i traženje podrške od drugih također su važni da ljudi dobro žive s dijabetesom.

        Pročitajte ovaj članak na španjolskom.

        Komentiraj